جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۶۷۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید ۱۰ هزار تن گندم و پرداخت ۱۰۵ میلیارد ریال به کشاورزان

سخنگوی خرید تضمینی بانک سپه از خرید ۱۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال تا ۲۸ فروردین از کشاورزان خبر داد و گفت:‌ این مبالغ به صورت آنی به حساب کشاورزان واریز شده است.

محسن دارایی  با اشاره به جدیدترین آمار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان ایرانی اظهار داشت‌: تا روز گذشته 28 فروردین 93، حدود 10 هزار تن گندم به ارزش 105 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده که این مبلغ به شکل آنی به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی ادامه داد: کار خرید تضمینی گندم در مجموع از 3 استان خوزستان، فارس و بوشهر آغاز شده است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه با اشاره به اینکه قطعا میزان خرید‌ها بیش از سال گذشته خواهد بود، گفت: با توجه به افزایش قیمت و رغبت کشاورزان، امکان خرید بیشتر گندم وجود دارد.

دارایی تاکید کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی 1050 تومان و گندم دوروم 1080 تومان خریداری می‌شود.

دارائی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان عرضه گندم توسط کشاورزان در بورس کالا و خرید آن توسط دولت وجود دارد، گفت: قطعا عرضه گندم در بورس اقدام بهتر و ارزنده‌ای است، اما باید در این باره فرهنگ‌سازی شود.

دارایی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان اغلب به صورت سنتی عمل می‌کنند، گفت:‌ عمده دغدغه کشاورزان خرید محصول به قیمت بالاتر است و با توجه به اعلام آن توسط دولت پیش از کشت، رغبت بیشتری در این باره به وجود آمده است.‌

وی افزود: عرضه محصولات از طریق بورس کالا نیازمند بسترسازی و زمان است که وزارت جهاد کشاورزی باید همکاری‌های لازم را داشته باشد و در این صورت مجموعه بانکی هم تعاملات لازم را خواهد داشت.

 

 

 

 

 

فارس

(جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳) ۱۷:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها