جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۷۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
چمن‌آرا:

روش فعلی تبلیغ در صداوسیما صحیح نیست

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: صدا‌وسیما باید قبل از پخش هر آگهی بازرگانی از سندیکاها و تشکل‌های مربوطه تاییدیه بگیرد که جنس تبلیغ شده ایرانی است یا خیر.

محسن چمن‌آرا درباره‌ی روند تبلیغات کالاهای وارداتی در رسانه ملی با تاکید بر این‌که صدا‌وسیما باید برای کالاهایی که تبلیغ می‌کند از تشکل‌های مربوطه استعلام بگیرد، گفت: ما برای وارد‌کنندگان و صادر‌کنندگان تمامی کالاها سندیکا داریم و این سندیکا‌ها می‌توانند کالاهایی که قرار است در صدا‌وسیما تبلیغ شوند را تایید کنند.

وی ادامه داد: صدا‌وسیما باید از این سندیکاها تاییدیه دریافت کند که آیا جنسی که با نام ایرانی تبلیغ می‌شود واقعا ایرانی و تولید داخل است یا وارداتی.

چمن آرا با تاکید بر این‌که تبلیغ باید قبل از پخش در رسانه ملی در تشکل‌های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: صحت تبلیغات باید پیش از پخش آنها تایید شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: بخش خصوصی که قرار است کالای خود را وارد، صادر و به فروش برساند می‌تواند در سندیکا‌ها و تشکل‌های مربوطه آمار و اطلاعات تمامی کالاها را داشته باشد، لذا می‌تواند بر روند پخش آگهی در تلویزیون نیز نظارت کند.

وی با اشاره به این‌که سندیکاهای مربوط به تولید، سندیکای مربوط به بسته‌بندی و انجمن صنایع غذایی و حتی انجمن‌ها و سندیکاهای بهداشتی می‌توانند بر این موضوع نظارت داشته باشند که آیا اطلاعاتی که در آگهی‌های بازرگانی داده می‌شود واقعی است یا کذب.

چمن‌آرا با تاکید بر این‌که به دلیل شرایط به وجود آمده به صدا‌وسیما انتقاد‌های بسیار زیادی وارد است، خاطر نشان کرد: وسائل بهداشتی و به وی‍ژه برنج‌هایی که در صدا‌وسیما با نام کالای صد‌درصد ایرانی تبلیغ می‌شود باید مورد رصد قرار گیرد و نباید تلویزیون صرفا به درآمدزایی خود فکر کند.

وی با اشاره به این‌که برخی برنج‌هایی که در صدا‌وسیما به نام برنج ایرانی تبلیغ می‌شود وارداتی است، تصریح کرد: لذا بخش خصوصی با ورود به این موضوع می‌تواند جلوی ارائه‌ی اطلاعات غلط به مردم را بگیرد.

او درباره‌ی ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی کالاهای وارداتی در صدا‌وسیما گفت: تلویزیون ایران انحصاری است و شیوه تبلیغ در آن صحیح نیست.

چمن‌آرا ادامه داد: البته نمی‌توان پخش آگهی‌های بازرگانی را صرفا مصرف‌گرایی دانست چون مصرف کردن گاهی مزیت است و در حالی که بحث تولید مطرح است، نمی‌توان مصرف کردن را رفتار ناشایست تلقی کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که به موازات تولید مصرف نیز باید وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: باید نهضتی راه افتاده و براساس آن با توجه به فرهنگ و اقتصاد مقاومتی تبلیغ صحیح از کالاهای ایرانی به عمل آید.

وی در پایان با تاکید بر این‌که اگر مصرف نباشد تولید نیز نیست، بیان کرد: ولی قبول داریم که صدا‌وسیما شیوه‌ی مناسبی را برای تبلیغ کالاها در پیش نگرفته است.

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳) ۱۱:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها