پنج شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۷۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

463 تن انواع فرآورده های دامی ناسالم در ایام نوروز امحا شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 463 تن انواع فرآورده های دامی غیربهداشتی و ناسالم در ایام تعطیلات نوروزی امسال کشف و امحا شد.

ˈمهدی خلجˈ عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید و قدیم دامپزشکی لرستان افزود : در این ایام 53 هزار نفر روز در بخش های دولتی و غیر دولتی، کار نظارت بر فعالیت ها و اقدامات مرتبط با حوزه های دامپزشکی را برعهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 100 دستگاه خودروی حمل مواد غذایی دامی غیر مجاز نیز در این ایام متوقف شد، اظهار داشت: از مجموع 92 هزار مرکز تولید فرآورده های دامی کشور دراین ایام بیش از 185 هزار مورد بازدید انجام شد و دو هزار و 311 واحد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

خلج با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی به عنوان یک نهاد کلیدی در اقتصاد و بهداشت جامعه نقش بسزایی دارد، گفت : در موضوع اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی و دامپزشکی در ارایه خدمات و بهبود وضع اقتصادی جامعه مورد توجه همگان قرار دارند.

وی افزود : علاوه بر این دامپزشکی در اقتصاد دام ، بهداشت عمومی ،ایجاد اشتغال ، توسعه پایدار و سلامت مردم نیز نقش مهم و قابل توجهی را برعهده دارد.

خلج اظهار داشت : در برخی استان های کشور از جمله لرستان سرمایه عظیم دامی وجود دارد و معیشت اصلی مردم نیز بر این پایه استوار است که بر همین اساس توجه به بیماریهای دامی در این مناطق امری اجتناب ناپذیر است .

وی تصریح کرد : در این راستا انتقال خانه های بهداشت به روستاها و توجه به فعالیت های دامی در حوزه عشایر کشور بسیار مهم است .

دراین مراسم دکتر ابراهیم توکلی به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی لرستان معرفی شد.





ایرنا

(پنج شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها