چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۶۷۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تجارت ماهیانه 1.2 میلیارد دلاری ایران و ترکیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفر رئیس جمهور به آنکارا در خرداد ماه خبر داد و گفت: حجم روابط تجاری ایران و ترکیه در هر ماه به 1.2 میلیارد دلار رسیده، در حالی که این رقم در سال های گذشته در مدت 12 ماه حاصل می‌شد.

محمود واعظی در همایش مشترک تجاری ایران و ترکیه سیاست خارجی ایران را در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید توجه ویژه به همسایگان دانست و گفت: ترکیه جایگاه ارزشمندی در توسعه روابط ایران با دنیا دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: روابط خارجی ایران با دنیا به سرعت در حال تغییر است و سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران دستاوردی ارزشمند برای رفع موانع پیش روی دو کشور در تجارت مشترک داشت.

وی تصریح کرد: در 10 سال اخیر سالانه 1.2 میلیارد دلار حجم روابط تجاری ایران و ترکیه بوده که هم اکنون به 1.2 میلیارد دلار در ماه رسیده است.

واعظی گفت: توسعه همکاری های تجاری ایران و ترکیه نیازمند برطرف کردن موانع پیش رو از سوی دولت ها و همت بخش خصوصی است.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هدفگذاری دو کشور دستیابی به تجارت 30 میلیارد دلاری در سال 2015 است که به نظر می رسد با پتانسیل های موجود در دو کشور به راحتی قابل دسترس است ضمن اینکه برای توسعه روابط در روزهای گذشته مذاکراتی در بخش های انرژی، حمل و نقل، مباحث پولی و بانکی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از 20 سال مذاکره موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه به امضاء رسیده و اجرایی شده است.

واعظی از سفر حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران در خرداد ماه سال جاری به آنکارا خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم دستاوردهای مثبتی از این سفر داشته باشیم.





مهر

(چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها