چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۷۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش 54 درصدی بهای برگ سبز

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور گفت: برداشت برگ سبز چای به صورت رسمی از دهه دوم اردیبهشت آغاز می‌شود.

مصطفی نصراللهی، با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک 1800 و درجه دو، 1000 تومان تعیین شد، اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته بین 50 تا 54 درصد رشد داشته است. 
 
وی افزود: با توجه به بحث اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها احتمال افزایش قیمت تمام شده تولید وجود دارد که این مسئله برای چایکاران نگران کننده است. 
 
نصراللهی اضافه کرد: بنابراین  ما از مسئولان انتظار داریم علاوه بر این افزایش قیمت در بحث هدفمندی یارانه‌ها از محل سایر اعتبارات یارانه‌ای را نیز برای چایکاران در نظر بگیرد. 
 
وی با اشاره به افزایش 50 تا 100 درصدی هزینه‌های کارگری و حمل و نقل گفت: هزینه‌های مذکور تعرفه‌ مشخصی ندارند و قابل پیش بینی نیستند. 
 
نصراللهی با بیان اینکه بهای کود شیمیایی سال گذشته 75 درصد رشد داشته است اضافه کرد:‌ شرایط کنونی شاید برای کارخانجات ایده‌آل باشد اما برای چایکاران نیست. 
 

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای رسماً  از 10 اردیبهشت به بعد آغاز می‌شود افزود: در برخی از مناطق انگشت شمار نیز به دلیل شرایط آب و هوایی برداشت برگ سبز از دهه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.






باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها