سه شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۶۷۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ضبط 145 تن فرآورده خام دامی در البرز

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از ضبط 145 تن فرآورده خام دامی در ایام نوروز در این استان خبر داد.

دکتر اصغر برائی‌نژاد ، با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرآورده‌ها از مراکز عرضه محصولات گوشتی ضبط شده‌اند تا پس ازانجام آزمایشات لازم وضعیت سلامت آنها مشخص شود.

وی افزود: اگر پس از بررسی سلامت این فرآورده‌ها محرز شود این محصولات به مراکز عرضه مجدداً بازگردانده می‌شود اما در غیر این صورت این فرآورده‌ها معدوم خواهند شد.

برائی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ایام نوروز گشت‌های نظارت بهداشتی این اداره کل از 2752 رستوران و مرکز عرضه، بسته‌بندی محصولات دامی در سطح استان بازدید به عمل آوردند.

وی ادامه داد: طی این بازدیدها ناظران به 20 مورد تخلف از سوی واحدهای مذکور برخوردند که این تخلفات را برای رسیدگی و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارجاع دادند.

برائی‌نژاد اظهار کرد: از آنجایی که گوشت و فرآورده‌های گوشتی از مهمترین مواد مصرفی خانواده‌هاست بحث سلامت و حفظ بهداشت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول یادآورشد: اداره کل دامپزشکی با کوچکترین اهمالی در خصوص حفظ بهداشت این فرآورده از سوی مراکز تولید، عرضه و بسته‌بندی برخورد می‌کند چراکه غیر بهداشتی بودن گوشت و فرآورده‌های گوشتی سلامت مصرف کنندگان را مستقیماً تهدید می‌کند و ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان گفت: ناظران بهداشتی این اداره کل نه تنها ایام نوروز بلکه در تمام طول سال فعالیت داشته و با متخلفان این حوزه برخورد می‌کنند.






ایسنا

(سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها