سه شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۷۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

هشدار آل‌اسحاق به سیستم بانکی کشور

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت نسخه عملیاتی خوبی برای کنترل رکود و تورم دارد که در این میان کاهش نرخ سود بانکی بسیار موثر است و به نظام بانکی توصیه می‌کنیم در مدیریت خود بازنگری کند.

یحیی آل اسحاق صبح امروز در چهلمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به آسیب‌هایی که اقتصاد کشور با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: رکود تورم نیست یکی از این آسیب‌هاست که اکنون دولت سعی کرده تا تورم را کنترل کند و بر اساس گزارش بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه به 19.2 درصد رسیده است و نکته مهم اینجاست که دولت با راه‌های غیرتعزیراتی و سرکوب قیمتی تورم را کنترل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید محرک‌های عرضه و تقاضا را پیدا کنیم گفت: محدود کردن منابع مسکن مهر توسعه صادرات غیرنفتی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از جمله کارهایی است که دولت در دستور کار قرار داده است و به نظر می‌رسد نسخه عملیاتی دولت برای خروج از رکود درست است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع تهران تصریح کرد: فضای عمومی کشور در حوزه داخلی و خارجی خوشبینانه‌ است و فرصت خوبی برای حضور بخش خصوصی به ویژه آنهایی که قدرت ریسک بالایی دارند، ایجاد شده است و مسئله اصلی فعلی رکود است که با پایین آمدن نرخ تورم و نرخ سود بانکی که مراکز بین‌المللی هم آن را تائید کرده‌اند قابل اصلاح است.

آل اسحاق با هشدار به سیستم نظام بانکی کشور اظهار داشت: اینکه هر بانکی حیات‌خلوت‌هایی داشته باشد و در حوزه‌های مختلف رقیب بخش خصوصی باشد درست نیست و همه قبول داریم که سیستم کشور بانک‌محور است و اگر این سیستم مدیریت نشود، امکان خطر وجود دارد.

وی ادامه داد: به نظام بانکی هشدار می‌دهم که تغییراتی در سیستم مدیریتش چه در نحوه تعامل با مردم چه مدیریت بین‌بانکی و عملیات بانکی و حتی مدیریت بانک مرکزی بدهد چرا که اگر نظام بانکی خودش به فکر خودش نباشد، برایش فکری خواهند کرد و در این میان مدیران بانک خصوصی بیشتر باید مراقب باشند.






فارس

(سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها