سه شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۷۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اعمال تمهیدات اساسی برای کاهش هزینه‌های تولید

مرحله اول هدفمندی یارانه‌های باعث افزایش هزینه‌های تولید شد و حمایت‌های چندان مناسبی از بخش تولید صورت نگرفت لذا باید این مسائل در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها لحاظ شود و دور دوم هدفمندسازی یارانه‌ها باید هدفمند باشد.

مفید – عضو هیات رییسه انجمن صنایع لبنی –  با بیان این‌که مرحله‌ اول هدفمند‌سازی یارانه‌ها موجب افزایش هزینه‌های تمام شده تولید شد، گفت: این مساله موجب افزایش هزینه‌های تولید و قیمت شیر‌خام و هم‌چنین ایجاد ضرر و زیان‌هایی برای تولید‌کننده شد.

وی با بیان این‌که دور دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها موجب افزایش قیمت محصولات می‌شود، گفت: اگر حمایت دولت چه از نظر سرانه مصرف و چه از نظر رونق بخش کشاورزی صورت نگیرد می‌توان یقین داشت بخش کشاورزی با مشکلات زیادی روبرو شود لذا باید تمهیدات اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

این کارشناس تصریح کرد: در راستای مرحله دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها باید اقداماتی از سوی دولت مبنی بر کاهش قیمت تمام شده محصولات صورت گیرد تا تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان محتمل ضرر نشوند.

مفید پیشنهاد خود را در این زمینه عنوان و اظهار کرد: دولت باید منابع بانکی و اعتباری با قیمت پایین فراهم کند و در کنار آن معافیت‌های مالیاتی را برای محصولات کشاورزی در نظر بگیرد.

وی یکی‌ دیگر از اقدامات دولت را برای کاهش ضرر و زیان نسبت به کشاورز و مصرف‌کنندگان ارائه‌ تسهیلات مالی ارزان قیمت عنوان کرد.

مفید اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به‌طور کلی مفید ارزیابی کرد و گفت: اجرای این قانون فواید مطلوبی مانند مصرف بهینه انرژی و محصولات دارد.





ایسنا

(سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها