دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۶۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تغذیه مناسب باغات میوه عاملی برای افزایش راندمان میوه در باغات

کارشناس مسئول توسعه باغات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اصلاح سیستم های آبیاری، کنترل علف های هرز و تغذیه مناسب باغات میوه به روش چالکود برای افزایش کیفیت و راندمان میوه در باغات موثر است.

مسعود جعفرنژاد افزود: آذربایجان شرقی با توجه به دارا بودن شرایط لازم در زمینه کشاورزی یکی از استان های مستعد و مناسب برای سرمایه گذاری در این بخش مهم و زیربنایی است.

 وی با اشاره به  افزایش رونق اقتصادی در باغبانی تصریح کرد: اصلاح، جایگزینی و توسعه باغات موجبات رونق اقتصادی را فراهم می سازد.

جعفرنژاد ادامه داد: آذربایجان شرقی یکی از قطب ای باغداری کشور محسوب شده و یکی از مناطق مستعد توسعه باغات محصولات سردسیری است.

وی افزود: افزایش تولید و محصول سالم در سایه استفاده از نهال های شناسه دار به دست می آید.

کارشناس مسئول توسعه باغات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: اصلاح باغ ضمن افزایش تولید، پایداری اشتغال را با برنامه ریزی های مناسب نیز در پی دارد.

جعفرنژاد با عنوان نمودن راه های استفاده صحیح از آب در باغات تاکید کرد: کارشناسان تبدیل سیستم های آبیاری سنتی و غرقابی به آبیاری تشتکی و قطره ای و استفاده از لوله های پلی اتیلنی و سدهای بتنی برای انتقال آب را از عوامل کاهش قیمت تمام شده محصولات در مسیر مصرف صحیح آب در کشاورزی می دانند.





باشگاه خبرنگاران

(دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها