دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۶۶۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

امگا 3 مناسب برای افسردگی پس از زایمان

یک کارشناس تغذیه گفت: امگا 3 در درمان بانوان بارداری که پس از زایمان دچار افسردگی‎های روحی شده‎اند، مؤثر است.

غلام‎حسین اکبری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: محققان دریافتند که در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی نسبت به اسیدهای چرب غشای سلول که درسطح سرتونین 2(ماده شیمیایی در مغز و ناقل عصبی) نقش بسزایی دارد کاهش می‎یابد. با کاهش اسیدهای چرب غشای سلول، سطح سرتونین مغز نیز کاهش یافته و باعث اختلالات روحی و روانی بسیاری از افراد می‎شود. میزان اسیدهای چرب موجود در غشای سلول و در خون رابطه مستقیمی با افسردگی‎هایی که معمولاً پس از زایمان حاصل می‎شود، دارد.

وی اضافه کرد: چنانچه تحقیقات نشان می‎دهد میزان اسیدهای چرب امگا 3 در بانوان بارداری که پس از زایمان دچار افسردگی‎های روحی شده‎اند بسیار پائین‎تر از حد معمول است که می‎توان این بیماری را با استفاده از مواد غذایی سرشار از امگا 3 مانند ماهی، دانه‎های حبوبات، غلات سبوس‎دار تا حد زیادی درمان کرد.

اکبری ادامه داد: در بیماری اسکیزوفرنی فرد قابلیت تشخیص بین افکار و تصورات خویش با واقعیت را ندارد این افراد به‎خوبی قادر به تمرکز نیستند و ممکن است فرد در حالتی قرار گیرد که تصور کند صداهایی را به‎صورت مبهم می‎شنود. بدن افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است نتواند اسیدهای چرب امگا 3 از نوع ALA را به EPA وDHA تبدیل کند.

وی تصریح کرد: به گفته دانشمندان هر چه نسبت اسیدهای چرب امگا 6 در مقایسه با امگا 3 در خون افراد بیشتر باشد، بیشتر از علائم افسردگی و افزایش سطح ترکیبات مستعد کننده التهاب در خون رنج می‎برند. افرادی که افسردگی شدید دارند میزان امگا 3 و 6 در خون آنها 18 برابر بوده است.





ایسنا

(دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها