دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۶۶۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

‌میگو، علایم ناشی از بالا بودن چربی خون را کاهش می‎دهد

یک کارشناس آبزیان گفت: میگو، منبع عالی ویتامین‎هایB12 و D، فسفر، سلنیوم و چربی‎های غیر اشباع است.

مهرداد مرادی، بیان کرد: میگو‌ یکی از محصولات پر ارزش خلیج فارس و دریای عمان است.

وی اضافه کرد: میگوی خلیج فارس از جنس پنائوس بوده که بین 7 تا 15 سانتی‎متر طول دارد. بدن میگو کشیده، دراز و از دو طرف به هم فشرده است. میگو از سه قسمت سر، سینه و شکم تشکیل شده و روی سر و قطعات سینه، پوسته سختی وجود دارد. این آبزی دریایی منبع عالی ویتامین‎هایB12 و D، فسفر، سلنیوم و چربی‎های غیراشباع است.

مهندس مرادی ادامه داد: سلنیوم که یک ماده معدنی کمیاب است به وفور در میگو یافت می‎شود، این ماده معدنی یک ضد اکسیدان قوی بوده، بنابراین از واکنش‎های شیمیایی مضر که در سلول‎های بدن اتفاق می‎افتد، جلوگیری می‎کند.

این کارشناس آبزیان اظهار کرد: این ماده معدنی در میگو، خطر سرطان روده بزرگ، کبد، پستان، پوست و ریه را کاهش می‎دهد. میگو سرشار از کلسترول مفید(HDL) بوده که جایگزین کلسترول مضر(LDL) شده و علایم ناشی از بالا بودن چربی خون را کاهش می‎دهد.

مرادی یادآور شد: همچنین در آبهای خلیج‎فارس و دریای عمان گونه‎های سرتیز، ژاپنی، ببری سیاه و سبز، موزی و سفید هندی بیشتر جنبه خوراکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: میگو به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع، سریع فاسد شده و از آنجایی‌که تمام اندام‎های گوارشی آن در ناحیه سر قرار دارد، مرحله فساد از ناحیه سر به بدن میگو‌ آغاز می‎شود که با شروع فساد اغلب فروشندگان، قسمت سر را جدا کرده و میگوی بدون سر را به صورت فله‎ای به فروش می‎رسانند.

این کارشناس آبزیان افزود: بنابراین در حالت فروش فله‎ای، میگو باید با سر بوده و سر آن سفت و محکم به بدن چسبیده باشد و به راحتی از بدن جدا نشود.




ایسنا

(دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها