یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۴
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۴۶۶۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

سهم 41 درصدی امارات از زعفران ایرانی/ زعفران صادراتی هر گرم 4500 تومان

صادرات فله‌ای زعفران ایرانی به دلیل عدم برخورداری از برند مناسب بسته بندی سبب شده تا سود اصلی زعفران ایران را کشورهای دیگر در اختیار داشته باشند.

 میزان کل صادرات زعفران به 53 کشورمقصد صادرات ایران در سال  گذشته 137 تن، به ارزش بیش از 200 میلیون دلار بوده است که این میزان در مقایسه با صادرات زعفران در سال 1391 تفاوت چندانی لااقل به لحاظ وزن نداشته است.

بر اساس آخرین آمار گمرک ج.ا.ا نزدیک به 85 درصد کل صادرات زعفران ایران به 5 کشور امارات متحده با 54 تن، اسپانیا با 35  تن  و عربستان سعودی با 12 تن، هنگ کنگ 6 تن، هند 5 تن  اختصاص دارد.

این کشورها به ترتیب 40.9درصد، 26.9درصد، 9.1درصد، 4.7درصد و 3.9 درصد از کل صادرات زعفران کشورمان را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است متوسط قیمت هرگرم زعفران صادرشده به امارات متحده معادل 1.5 دلار، به اسپانیا 1.6 دلار، عربستان سعودی 1.2 دلار، هنگ کنگ 1.5 دلار و هند 1.6 دلار بوده است. بر این اساس می‌توان گفت قیمت هر گرم زعفران صادراتی 4 هزار و 500 تا 5 هزار تومان است.

صادرات زعفران 1.6 دلار به ازای هر گرم به اسپانیا در حالیست که این کشور زعفران فله ایران را پس از بسته بندی به قیمت بالایی بفروش می‌رساند.

صادرات فله‌ای زعفران ایرانی به دلیل عدم برخورداری از برند مناسب بسته بندی سبب شده تا سود اصلی زعفران ایران را کشورهای دیگر در اختیار داشته باشند.




ایلنا

(یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳) ۰۹:۴۴
Keivan
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ Iran
0
0
0

تا بزرگان بازار زعفران ایران با شیخ نشین ها و کشورهای اروپایی شریک تجاری هستند وضع بازار زعفران ایران به سامان نخواهد رسید.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها