یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۴۶۶۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مسئولان:‌ گرانی نداریم/ "سیب‌زمینی" 5 هزار تومان شد

رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی ایران با بیان اینکه سیب‌زمینی مناطق جنوبی طی روزهای آینده وارد بازار می‌شود گفت: قیمت این محصول در حال حاضر سیری نزولی را طی می‌کند.

رحیم نیازی ، با بیان اینکه سیب‌زمینی مناطق جنوبی کشور (از جمله جیرفت، دزفول و ...) طی روزهای آینده وارد بازار می‌شود اظهار داشت: به همین دلیل قیمت این محصول در حال حاضر سیر نزولی را طی می‌کند. 
 
وی اظهار امیدواری کرد: قیمت سیب‌زمینی به تعادلی برسد که سبب رضایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شود. 
 
نیازی در پاسخ به این پرسش که انجمن سیب‌زمینی چه تدابیری را برای کنترل قیمت این محصول در سال‌جاری اندیشیده است گفت: ما جهت تأمین نیاز بذری‌مان در پاییز 93 (اساس تولید سیب‌زمینی در فصل پاییز است) اقدام به واردات بذر از کشورهای هلند و آلمان کرده‌ایم. 
 
وی افزود: تلاش کشاروزان برای رشد تولید این محصول و افزایش سطح زیر کشت آن نیز از جمله عواملی است که از گران شدن سیب‌زمینی در سال‌جاری جلوگیری می‌کند. 
 
نیازی در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت سیب‌زمینی تا مرز 5 هزار تومان ادامه داد: قیمت‌های میادین میوه و تره‌بار قیمت پایه محصولات است و بهای سیب‌زمینی در این میادین بسیار کمتر از میزان ذکر شده است. 
 

این در حالی است که طبق تماس‌های مکرر مردم با باشگاه خبرنگاران و پیگیری‌های خبرنگار ما قیمت سیب‌زمینی در مراکز خرده‌فروشی بین 3 تا 5 هزار تومان متغیر است، با توجه به اینکه سخنان رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی این مطلب را نه تأیید و نه تکذیب می‌کند.




باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها