شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۶۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

وزیر اقتصاد افغانستان با دکتر طیب نیا ملاقات کرد

زاخیلوار وزیر اقتصاد افغانستان، رئیس کل بانک مرکزی افغانستان و هیات همراه آن کشور در حاشیه اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دیدار کردند.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و سابقه طولانی روابط دو کشور و ابراز رضایت از روند رو به گسترش و خوب روابط دو جانبه ایران و  افغانستان ، از همتای خود خواستار پیگیری توافقات حاصله در جریان مذاکرات فی مابین شد.
در این دیدار، طیب نیا برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان را به ملت و دولت آن کشور تبریک گفت. 
در دیدار مشترک وزرای اقتصاد ایران و  افغانستان بر ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه بین  دو کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت.
طیب نیا با اشاره به دیدارهای متعدد سران و سایر مقامات ارشد دو کشور طی چند ماه اخیر با رییس جمهور کشورمان در دولت جدید و همچنین ابراز خرسندی از برگزاری جشن جهانی نوروز با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری، ارتقاء وضعیت روابط  اقتصادی دو کشور و اهتمام  برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشورمان در افغانستان،را خواستار شد. 
زاخیلوار وزیر اقتصاد افغانستان  با اشاره به کمکهای انسان‌دوستانه و پروژه‌های اجرا شده جمهوری اسلامی ایران توسط "ستاد مشارکت در بازسازی افغانستان" در جهت کم به بازسازی آن کشور،را نشانه ای  روابط قوی و عمیق  ایران با افغانستان دانست. 
وی در عین حال از وزیر اقتصاد افغانستان اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در مرزهای مشترک دو کشور،را خواستار شد . 
وزیر اقتصاد  افغانستان نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از دولت و ملت  افغانستان  در "ستاد مشارکت در بازسازی افغانستان"  گفت: امیدوارم فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزایش یابد .

زاخیلوار در ادامه استفاده تجار کشور افغانستان از ظرفیت‌های مناطق آزاد جهت صادرات و واردات کالا به افغانستان را مورد تاکید قرار داد.




شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا

(شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها