شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۵۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قیمت خرید تضمینی چای اعلام نشد

رئیس اتحادیه چایکاران کشور با بیان اینکه روی نرخ خرید تضمینی چای درجه یک کیلویی ۲۰۰۰ تومان توافق شده است، گفت: این نرخ هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

ایرج هوسمی در پاسخ به اینکه آیا نرخ خرید تضمینی چای برای سال جاری اعلام شد؟ گفت: نرخ خرید تضمینی چای درجه یک کیلویی 2000 تومان و چای درجه 2 کیلویی 1200 تومان توافق شده است، نمایندگان مجلس، اتحادیه چایکاران روی این رقم توافق دارند و وزارت جهاد کشاورزی نیز با آن موافق است.

رئیس اتحادیه چایکاران کشور در پاسخ به اینکه چه نهادی تصمیم‌گیر نهایی است، گفت: شورای عالی اقتصاد باید تصمیم نهایی را بگیرد که هنوز نگرفته است و قیمتی هم اعلام نکرده است.

وی افزود: برداشت چای در منطقه شمال از 10 اردیبهشت آغاز می‌شود.

هوسمی با بیان اینکه میزان تولید برگ سبز چای سال گذشته 18 تا 20 هزار تن بوده، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال تولید بیشتری انجام شود.

وی گفت: وضعیت فعلی تولید مناسب است اما با توجه به اینکه بخش زیادی از چای این منطقه دیم‌کاری است، میزان و زمان بارش‌ها تعیین کننده است.

هوسمی گفت: تأخیرهای سال‌های گذشته در پرداخت پول چایکاران آنها را فقیرتر کرده و توانایی مالی برای رسیدگی به باغات خودشان را ندارند.

وی گفت: در بودجه امسال 100 میلیارد تومان برای خرید تضمینی چای و 60 میلیارد تومان برای به‌زراعی باغات منظور شده که نوید روشنی برای چایکاران است.







فارس

(شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها