شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۴۶۵۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فراوانی چغاله‌ بادام و نصف شدن قیمت

رییس اتحادیه باغداران از فراوانی عرضه چغاله‌ بادام در سال جاری خبر داد و گفت: فراوانی عرضه چغاله‌ بادام در سال جاری به دلیل مساعد بودن شرایط اقلیمی باعث شد تا قیمت آن به کیلویی 10 تا 12 هزار تومان برسد.

مجتبی شادلو اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و بهار زودرس چغاله‌بادام در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری زودتر برداشت شد که با توجه به افزایش تولید و فراوانی عرضه، قیمت این محصول در بازار مصرف به حدود 50 درصد قیمت سال گذشته و کیلویی 10 تا 12 هزار تومان رسید.

وی با بیان این‌که قیمت عمده‌ فروشی چغاله‌بادام درجه یک حدود 9000 تومان است، افزود: در حال حاضر چغاله‌بادام از مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نوار مرکزی و جنوبی کشور از جمله استان‌های اراک، شیراز، هرمزگان، بوشهر، ایلام، یزد و غیره برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و فراوانی محصول بادام در باغ‌های کشور به نظر می‌رسد تا دوماه آینده هم چغاله‌بادام قابل عرضه وجود داشته باشد اما از آنجا که این مصرف این محصول مقطعی است، باغداران نیز پس از مدتی آن را برداشت نکرده و منتظر خشک‌شدن و برداشت این محصول به عنوان بادام ماه‌های مرداد‌ و پس از آن می‌مانند.

شادلو خاطر نشان کرد: در سال گذشته قیمت هر کیلوگرم چغاله‌بادام به حدود 20 هزار تومان و بیشتر از آن رسیده بود، در حالی که امسال قیمت این محصول علی‌رغم افزایش هزینه‌های تولید کمتر از نصف قیمت آن در سال گذشته است و این وضعیت در بازار نشان‌دهنده‌ی فراوانی عرضه و بازار تولید متعادل است.





ایسنا

(شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها