شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۵۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی

همه چیز درباره خواص انار

به اعتقاد پزشکان، انار یکی از میوه‌های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه‌های این فصل آنتی اکسیدان بیشتری دارد و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

کاهش التهاب مجاری تنفسی 
 یکی از خواص معجزه‌ آسای انار خاصیت ضد التهابی دانه‌های آن است. خوردن روزانه یک انار کامل یا نوشیدن یک لیوان آب انار ترش و شیرین، کمک زیادی به کاهش التهاب مجاری تنفسی می کند. 

کاهش چربی خون 
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار ترش نقش اساسی در کاهش کلسترول‌ بد خون ایفا می کنند. علاوه بر این، آنتی ‌اکسیدان‌های موجود در انار احتمال ابتلا به سرطان پروستات را به حداقل می رساند. 

پیشگیری از ابتلا به آرتروز

یکی دیگر از خواص انار، بهبود روند رشد استخوان ها و پیشگیری کردن از بروز آسیب‌دیدگی مفصلی و غضروفی است. پزشکان توصیه می‌کنند از پودر دانه های انار در تهیه غذا استفاده شود.  

                                                                         انار


بهبود عملکرد معده 
یکی از شربت‌های طبیعی که نقش اساسی در تقویت عملکرد معده و بهبود متابولیسم ایفا می کند، آب انار است. نوشیدن ترکیبی از آب انار ترش و شیرین عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. 

درمان اسهال

پزشکان چینی از پودر انار برای درمان اسهال استفاده می‌کنند. آنها معتقدند مصرف دانه و پوست خشک شده انار مفید است. بیماران می توانند با افزودن این پودر به مواد غذایی اسهال را درمان کنند. 

 سلامانه

(شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳) ۱۱:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها