چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۶۴۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس تغذیه و سلامتی

سه ماده غذایی که شما را خنک می‌کند!

هوش و استعداد ذاتی است و نمی توان باهوش تر شد. اما برخی از خوراکی ها کارایی مغز را تحت تاثیر قرار داده آن را افزایش یا کاهش می دهند.

1- آدامس

تعداد زیادی از دانشمندان باور دارند جویدن آدامس در برخی شرایط کارآیی مغز را کاهش می دهد. نتایج پژوهش ها نشان می دهند جویدن آدامس به تمرکز و دقت کردن نیاز دارد و به پروسه ثبت داده ها و اطلاعات در مغز آسیب می زند.  

                                                                         آدامس خوردن


2- چیپس، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا

نتیجه بررسی ها بر روی چهار هزار کودک نشان می دهند کودکان سه ساله ای که در رژیم غذایی شان مقدار زیادی غذاهای آماده مانند چیپس، پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده وجود دارد ضریب هوشی کمتری دارند. پژوهشگران تاکید می کنند مصرف غذاهای مفید برای رشد و پرورش مغز در دوران کودکی ضروری است. برای رسیدن به این هدف باید پشتکار داشته باشید. زود مایوس نشوید. یادتان باشید، باید کودکان را بارها و بارها به خوردن غذاهای سالم تشویق کنید.  

                                                                          سیب زمینی


3- کره

اگر رژیم غذایی تان سرشار از چربی های اشباع باشد، عملکرد مغزتان کاهش می یابد. نیتجه پژوهش های محققان دانشگاه هاروارد پس از بررسی چهار ساله بر روی شش هزار زن دریافتند، افرادی که رژیم غذایی شان سرشار از چربی های اشباع داشت، در آزمون های تست هوش و حافظه نتایج ضعیفی کسب کردند. نیازی به حذف کامل این مواد غذایی نیست. وجود مقادیر اندک این نوع چربی ها در رژیم غذایی مشکلی ایجاد نمی کند. بهتر است از نمونه های کم چرب تر فرآورده های حیوانی مانند پنیر، ماست و شیر استفاده کرده و مصرف گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس را متوقف کنید.                                                     

                                                                        کره




سلامانه

(چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳) ۰۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها