یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۶۳۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

دپوی ۲ماهه ۳۲۰ تن گوشت قرمز در گمرک

یک واردکننده عمده گوشت قرمز با اشاره به عدم ترخیص گوشت گوسفندی به دلیل پرداخت نشدن مابه‌التفادوت ارز گفت: این محموله برای وزارت صنعت و با ارز مرجع وارد شده بنابراین نباید گمرک عطف به ماسبق کند.

داداش زاده با اشاره به واردات گوشت گوسفندی برای تنظیم بازار شب عید، اظهار داشت: در 3 بهمن ماه سال گذشته 320 تن گوشت گوسفندی به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشور مغولستان وارد کشور شد ولی 2 ماه و 17 روز است که این محموله در گمرک باقی مانده و نامه ترخیص آن صادر نمی‌شود.
وی در مورد دلیل عدم ترخیص این محموله، گفت: این محموله دومین مرحله گوشت وارد شده از کشور مغلستان است و برای هر دو محموله با مجوز وزارت صنعت و به دلیل اینکه گوشت قرمز جز کالاهای اساسی است، ارز 1226 تومان دریافت و پس از ان اقدام به واردات کردیم ولی در حال حاضر که این محموله وارد کشور شده گمرک اعلام می کند که ارز مبادله‌ای دریافت می‌کند و بر همین اساس باید مابه تفاوت آن را پرداخت کنیم تا اجازه ترخیص آن داده شود.
وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر ارز 1226 تومانی وجود ندارد و بر همین اساس گمرک اعلام می‌کند که باید مابه‌تفاوت آن با ارز مبادله‌ای پرداخت شود، خاطر نشان کرد: ارز مورد نیاز این دو محموله را قبل از این مسائل دریافت کرده‌ایم و حذف ارز مرجع و جایگزینی ارز 2470 تومان بعد از دریافت ارز مرجع برای واردات بوده است بنابراین این قانون عطف به ما سبق نیست که بخواهند ما را نیز مجبور به پرداخت مابه‌تفاوت کنند.
این وارد کننده گوشت قرمز تصریح کرد:‌ نخستین محموله گوشت گوشفند از مغولستان را اردیبهشت سال گذشته وارد و در تیر ماه نیز توزیع شد و برای محموله دوم نیز پس از دریافت ارز مرجع به وزارت صنعت متعهد شدیم که گوشت وارد کشور کنیم و چون واردات با این ارز صرفه مالی داشت آن را پذیرفتیم ولی اگر قرار باشد مابه‌التفاوت پرداخت کنیم متضرر خواهیم شد. مشکل اینجا است که ما این گوشت را برای وزارت صنعت وارد کرده‌ایم ولی در حال حاضر با مشکل روبه‌رو شده‌ایم.
داداش‌زاده در مورد نامه‌نگاری انجام شده برای حل این مشکل گفت: با نعمت زاده وزیر صنعت وخسروتاج معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت نامه‌نگاری شده تا حداقل جلسه‌ای با آنها داشته باشیم ولی جوابی دریافت نکرده‌ایم. همچنین با معاونت ارزی بانک مرکزی نیز جلسه داشته‌ایم و حتی پذیرفتند که قانون عطف به ما سبق نشود اما می‌گویند از دست آنها کاری ساخته نیست. حتی نامه‌ای به ریاست جمهوری نوشته‌ایم ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه 2 ماه و 17 روز است که این محموله 320 تنی گوشت گوسفند در گمرک مانده تنها 2 ماه دیگر برای استفاده از آن زمان وجود دارد و پس از فاسد خواهد شد، در این صورت همه متضرر خواهند شد.





تسنیم

(یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها