شنبه / ۹ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۶۲۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تولید 20 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: جامعه عشایرعلاوه بر 20 درصد گوشت قرمز،5 درصد محصول کشاورزی و 35 درصد از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

جهانشاه صدیق اظهار داشت: براساس آخرین سرشماری عشایر کوچنده کشور در تیر ماه 1387، جمعیت عشایر ایران یک میلیون و 186 هزار و 398 نفر در قالب 212772 خانوار، 104 این و 552 ملائفه مستقل و 19840 کوچکترین رده ایلی است.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری کمتر از 2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد افزود: عشایر با در اختیار داشتن بیش از 24 میلیون واحد دامی و 38 درصد مراجع کشور، علاوه بر 20 درصد گوشت قرمز، 5 درصد محصولات کشاورزی و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند و نقش مهمی در سایر تولیدات دامی و لبنی دارا هستند.

صدیق با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های سازمان امور عشایر در خدمت رسانی به عشایر در قالب برنامه سامان دهی به کوچ و اسکان انجام می‌شود، ادامه داد: این برنامه شامل 5 طرح ملی به شرح زیر است:

طرح عملیات اجرایی اسکان

طرح ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان

طرح مطالعات جامعه ساماندهی عشایر

طرح جایگزینی سوخت فسیلی

طرح نیازسنجی و ارائه نیازهای جامعه عشایری به سایر دستگاه‌ها

وی در پایان افزود: تشکل‌های عشایری در ارایه خدمات به عشایر نقش بسزایی دارند و توانمندسازی آنها برای در اختیار قرار دادن خدمات پشتیبانی تولید از قبیل تامین نهاده‌ها، بازاریابی محصولات تولیدی عشایر و ... از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳) ۱۲:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها