جمعه / ۸ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۹:۴۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۴۶۲۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

فعالیت و توسعه شیرین شهد پارسیان از سرمایه و چرخه ی اقتصادی داخلی است، نه وام های بانکی

در برخورد با مدیر عامل مجموعه شیرین شهد پارسیان، وی را بسیار فعال یافتیم، شخصیتی که تا حد زیادی اهل کار است و دشوار می توان او را یافت. جالب است بدانید استقبال، پاسخگویی و تعامل های تجاری با بازدیدکنندگان حتی در نمایشگاه دوازدهم شیرینی و شکلات نیز شرایط را برای گفت و گو با این کارآفرین فراهم نکرد.

در برخورد با مدیر عامل مجموعه شیرین شهد پارسیان، وی را بسیار فعال یافتیم، شخصیتی که تا حد زیادی اهل کار است و دشوار می توان او را یافت. جالب است بدانید استقبال، پاسخگویی و تعامل های تجاری با بازدیدکنندگان حتی در نمایشگاه دوازدهم شیرینی و شکلات  نیز شرایط را برای گفت و گو با این کارآفرین فراهم نکرد. موضوعی که خود گویای سختکوشی و تلاش این کار آفرین کشورمان می باشد. حال شهد فرصت را غنیمت می شناسد و در این مجال کوتاه به مصاحبه ی مختصر با مدیر عامل موفق شیرین شهد پارسیان جناب آقای مهندس مهدی آقازاده می پردازذ. آنچه می خوانید ماحصل این گفت و گوست.
شهد: در ابتدا درباره ی سابقه، برند و محصولات شرکت شیرین، شهد پارسیان توضیحاتی را بفرمائید؟
مهدی آقازاده: با سلام به شما، و همه ی مخاطب های مجموعه ی نشریه آغاز می کنم. شرکت شیرین، شهد پارسیان در سال 1385 تاسیس شد، از ابتدا با برندهای تجاری "کارو، کاروا، ناردینا" کار خود را آغاز کرد و با تولید انواع شیرینی های سنتی، ویفر رول و در اصطلاح امروزی ساقه عروس فعالیت خود را ادامه داد. مجموعه ما، پودر کیک برانی را نیز برای تهیه ی این کیک خوشمزه تولید می نماید.
جالب است بدانید از ابتدا کار خودمان را بصورت صنعتی شروع کردیم و ساختار صنعتی بودن را در کار خودمان سازمان دهی کردیم، این در حالی بود که قبل از این فعالیت ها، هم واحد تولیدی صنعتی داشتیم و در صنعت با پیشینه تجاری سابقه داشته ایم.
شیرین شهد پارسیان همچنین در 2 بخش محصول نهایی و مواد اولیه در صنعت قنادی با انواع گلیز و پودر کیک با قنادی ها و کارخانه های صنعتی کار کردیم. همچنین در سال 89 الی 91 واحد نمونه و درجه A کشور و سال 1389 کار آفرین برتر نیز شدیم. این شرکت همچنین توانسته است 3 استاندارد Haccp  ,  Iso  های مرتبط ضریب اطمینان مشتریانمان را دریافت نماید.
 
شهد: نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران را چگونه ارزیابی می نمایید؟
مهدی آقازاده: با توجه به اینکه نمایشگاه حالت تکرار پیدا کرده است ولی در این بستر می توانیم، تجدید دیدار با مشتریان داشته باشیم که برای ما ارزشمند است و در مقاطعی هم مشتریان جدید و بازار جدید به دست بیاوریم.
بهر حال ما از نمایشگاه راضی هستیم و آمادگی این را داریم که در سال آتی نیز اسپانسر نمایشگاه شیرینی و شکلات باشیم.
 
شهد: وضعیت صنعت را چگونه می بینید؟
مهدی آقازاده: خوشبختانه شرکت شیرین شهد پارسیان تاکنون درگیر مسائل بانکی نشده است و این شرکت بدون استفاده از بانک توانسته فعالیت کند و از سرمایه و چرخه ی اقتصادی داخلی تولید و توسعه پیدا کند. این موضوع هم برای ما نقطه قوت به حساب می آمده و هم در مواردی نقطه ضعف به شمار می آید که گاها حتی به دلیل عدم وجود نقدینگی بالا به عدم توان فعالیت های بزرگ تر در جامعه منجر شده است. ولی در کل از اینکه وارد موارد و تعهدات بانکی نشده ایم راضی هستیم.
مشکل تحریم ها  نیز برای ما و دیگر همکاران مشکل خاصی بوده است که بخصوص در حوالجات برون مرزی سختی هایی را فراهم کرده است، البته در این چند وقت اخیر شرایط خیلی بهتر شده است.
 شهد: فعالیت تجاری شما در واردات و صادرات با کشورهای دیگر در چه سطحی می باشد؟
مهدی آقازاده: ما با اکثر شرکت هایی که در خارج از کشور با کشورمان فعالیت مواد اولیه دارند فعالیت تجاری نیز داریم که نام آشنای صنعت نیز هستند، اما در داخل با برندهای معتبر صنعتی و اکثر قنادی های مطرح کشور همکاری داریم.
مجموعه شیرین شهد پارسیان با محصول ها و مواد اولیه تولیدی خود صادرات را در برنامه کاری دارد که اکنون صادرات به کشورهای اروپایی در برنامه کارمان است.
 
شهد: برنامه ی شما برای آینده چیست؟
مهدی آقازاده: ما هم اکنون واحد جدید را در حال ساخت داریم که در حال اتمام است، که طبق برنامه ریزی هایمان فکر می کنم تا 800 نفر نیرو و اشتغالزایی داشته باشد، این در حالیست که هم اکنون با 100 نفر در حال کار هستیم.
 
شهد: بیشترین مشتریان شما از چه صنفی می باشند؟
مهدی آقازاده: ما بیشتر با قنادی ها فعالیت داریم، محصول نهایی برای قنادی ها، مواد اولیه برای قنادی ها و فاز جدیدمان برای صنعت شیرینی و شکلات در حال راه اندازی می شود.
در زمینه صنعتی هم روکش بستنی تولید می کنیم که پگاه کرمان از مشتریانمان (البته تا سال 90) بوده است.
 
 
شهد: سیاست ارتباط با مشتریان شما به چه صورت است؟
مهدی آقازاده: ما همواره خودمان را در کنار مشتریانمان و بخصوص قنادی ها می دانیم در عین حال در سطح بالایی از کیفیت محصول هایمان را تولید می کنیم، که همه برای حفظ و توسعه بازارمان از سیاست های اجرایی ارتباط با مشتری می باشد.
در ضمن همواره کسب گواهینامه های بین المللی، ایزو و استاندارد را برای امنیت محصول هایمان گرفته ایم که ضریب اطمینان مشتری های محصولات شیرین شهد پارسیان می باشد.
منبع : شهد 22
(جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۳) ۱۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها