چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۸
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۶۰۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

توافق بورس کالا و وزارت جهاد

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از توافق با وزارت جهادکشاورزی برای پذیرش 6 محصول جدید زراعی در این بورس بر اساس مکانیزم بازار از سال 93 خبرداد و گفت: بر اساس ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، بورس کالا از سال 93 جایگزین دولت در خرید تضمینی 6 محصول خواهد شد.

علی پناهی گفت: بر اساس ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، بورس کالا از سال 93 جایگزین دولت در خرید تضمینی 6 محصول خواهد شد و در این زمینه توافقاتی با وزارت جهاد کشاورزی در پذیرش انبارها برای 6 محصول صورت گرفته است.

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا این محصولات را کلزا در مازندران، سیب زمینی در همدان و کرمانشاه، پیاز در اصفهان، جو در تهران، ذرت در خوزستان و فارس و کنجاله سویا از استان گلستان اعلام و بیان کرد: این توافق به تدریج به سایر محصولات زراعی و سایر استانها هم توسعه خواهد یافت.

وی، مکانیزم اجرای این طرح را در قالب قبض انبار و پذیرش انبارها به صورت مستقیم توسط بورس کالا دانست و افزود: براساس قبض، عرضه در بورس کالا انجام می شود و میزان عرضه و میزان محصول قابل معامله 5 تن خواهد بود، این کار در راستای توسعه ریگ کشاورزی و توانمندسازی بخش کشاورزی انجام می شود.

پناهی با اشاره به اینکه ابنارها در محل مورد شناسایی قرار می گیرند و از اواخر فروردین ماه سال آینده از محصول کلزا آغاز خواهد شد، عنوان کرد: قرار است در آینده از شعب بانک کشاورزی استفاده شود اما از این شعب می توان به صورت تالار کارگزاران بورس کالا بهره مندشد.

این مقام مسئول در بورس کالای ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بورس کالا به دنبال تکمیل زنجیره ارزی محصولات فلزی است، افزود: به دنبال عرضه مواد اولیه فولاد، آهن اسفنجی و محصولات قراضه هستیم. همچنین املاک و مستغلات در آینده وارد تابلوی فرعی بورس خواهند شد، البته این مورد پیچیدگی های خاص خود را دارد و جزو اقلام نهایی برای پذیرش در بورس کالا است.

وی تاکید کرد: تاکنون 27 محصول در رینگ کشاورزی پذیرش شده است و به جز محصولات باغی هیچ کالای اساسی جدی پذیرش نشده ای در بورس کالا نداریم.



مهر

(چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها