یکشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۳:۰۲
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۵۸۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

کارآفرینی ، راهی برای حضور جوانان مبتکر

مبحث کارآفرینی فرآیندی است که محققان ، مبتکران و مخترعان را ترغیب به ساخت محصول و ورود به صنعت می کند، بنگاههای زودبازده و شرکت های دانش بنیان از جمله سیاست هایی است که به کارآفرینان شخصیت حقوقی برای حضور در صنعت میدهد.

کارآفرینی را اکثراً قشر فرهیخته و علمی کشور شامل می شود که جوانان تعداد بیشتری را در این جامعه به خود  اختصاص داده اند، جوانانی که سرمایه ایی برای ورود به صنعت و حضور در بازار ندارند و تنها سرمایه آنان فکر و ایده علمی در جهت تجاری سازی یک محصول است.

 

زمانیکه جوانی اختراع یا ابتکاری دارد و علاقمند است که آن را تجاری کند و با محصولش که برگرفته از ایده فکری اوست وارد صنعت و بازار شود لذا نیازمند یک بسته تدوین شده حمایتی از سمت دولت است تا در این پروسه،  درگیر پیچ و خم های اداری نشود و نسبت به ادامه فعالیتش امیدوار باشد.

 

حضور محققان و مخترعان در چرخه اقتصادی موجب خواهد شد تا در شرکت و بنگاههایی که به نام آنها و با نام ایده ی آنها ثبت شده شاغل گردند و این چرخه نیروی تازه نفس از نیروهای جوان داشته باشد.

 

دولت باید در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان ، تجاری سازی محصول افراد تسهیل و تسهیلاتی را اتخاذ کند تا جوان مبتکر برای شروع فعالیت تجاری سرمایه ایی هرچند اندک در اختیار داشته باشد، در صورت تجاری سازی اید کارآفرینان جوان ، شاهد پویایی چرخه اقتصادی و جوان شدن پیکره اقتصادی خواهیم بود.

 

صنایع غذایی و کشاورزی پایگاههای بسیار مناسبی است تا کارآفرینان جوان وارد این عرصه شده و به نوعی موتور محرکه صنعت غذایی کشور گردند، پتانسیل بالای اقتصادی و کاری در حوزه صنعت غذایی کشور یقیناً بستر مناسبی برای حضور کارآفرینان جوان جهت تجاری سازی ایده ها و اختراعات آنان است ، صنعت غذایی کشور به دلیل گستردگی عظیم فعالیت و حضور تمام اقشار جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم  میتواند فرصت مناسبی برای کارآفرینان جوان در این عرصه باشد تا از ایده خود صرفه اقتصادی ببرند.

 

درحال حاضر نیز صنعت غذایی کشور این زمینه را دارد که پذیرای ایده های نو در جهت ارتقای جایگاه کمی و کیفی محصولات غذایی باشد.

 

حسین زحمتکش / فودنا

 

 

(یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲) ۲۳:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها