جمعه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۵۸۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
علی ایرانپور

سکوت ابهام آمیز سازمان دامپزشکی ....

عضو کمیسیون‌ کشاورزی، آب ‌و منابع‌طبیعی‌مجلس،گفت: جای سوال است که چرا سازمان دامپزشکی کشور در زمینه واردات بی رویه گوشت به کشور سکوت اختیار کرده و تنها وظایف خود را حول واردات معطوف کرده است؟ مگر واردات گوشت قرمز برای برخی افراد چه میزان سوددهی دارد که باید منافع کشور را تحت تأثیر قرار دهیم تا افراد انگشت شماری سودهای چند هزار میلیارد تومانی سالیانه از دلالی واردات گوشت قرمز به کشور نصیب خود کنند؟

سکوت ابهام آمیز سازمان دامپزشکی

وی تصریح کرد: جای سوال است که چرا سازمان دامپزشکی کشور در زمینه  واردات بی رویه گوشت به کشور سکوت اختیار کرده و تنها وظایف خود را حول واردات معطوف کرده است؟ مگر واردات گوشت قرمز برای برخی افراد چه میزان سوددهی دارد که باید منافع کشور را تحت تأثیر قرار دهیم تا افراد انگشت شماری سودهای چند هزار میلیارد تومانی سالیانه از دلالی واردات گوشت قرمز به کشور نصیب خود کنند؟

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه معنای اصلی اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی های داخلی در حوزه های مختلف به خصوص بخش کشاورزی و دامپروری است، بی شک زمان آن رسیده که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور جهاد گونه به این موضوع ورود پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: وقتی که دانشمندان در زمینه انرژی هسته ای توانسته اند افتخار برای کشور بیافرینند به طور حتم دانشمندان و محققان در زمینه زیست فناوری وبیوتکنولوژی می توانند اصلاح نژاد دام زنده را در داخل بدون وابستگی به کشورهای آمریکایی و اروپایی انجام دهند.

عضوکمیسیون ‌کشاورزی، آب ‌ومنابع ‌طبیعی ‌مجلس، گفت: نتوانستن در زمینه اصلاح نژاد دام و روش های علمی در جهت افزایش بهره وری و وزن لاشه و تولید بیشتر گوشت در داخل کشور قابل قبول نیست مگر اینکه برخی منفعت طلب برای رسیدن به سودهای کلان و وابستگی به  واردات نگذارند در این زمینه به خودکفایی برسیم.

 

لزوم قطع وابستگی به واردات مواد ژنتیکی برای اصلاح نژاد دام/توانمندی تولید در داخل وجود دارد

عضو کمیسیون‌ کشاورزی، آب ‌و منابع‌طبیعی‌مجلس،گفت: وقتی که دانشمندان در زمینه انرژی هسته ای توانسته اند افتخار برای کشور بیافرینند به طور حتم محققان می توانند اصلاح نژاد دام زنده را در داخل بدون وابستگی به واردات مواد ژنتیکی از کشورهای آمریکا و اروپا انجام دهند.

علی ایرانپور ، با تاکید بر خودکفایی در تولید گوشت با توجه به اصلاح نژاد دام در کشور گفت: به طور حتم با توجه به حضور محققان و دانشمندان ایرانی در زمینه زیست فناوری وبیوتکنولوژی می توان اصلاح ژنوم دام زنده را در داخل داشته باشیم.

 

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:با توجه به اینکه در حال حاضر وزن لاشه دام زنده در کشور بسیار پایین است بی شک با اصلاح نژاد دام و اصلاح تغذیه دام می توان با افزایش فقط 10 درصد وزن لاشه دام، کشور را به خودکفایی کامل در تولید گوشت قرمز برسانیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: منظور از افزایش 10 درصدی وزن لاشه به این معنا است که با اصلاح نژاد و تغذیه علمی روی گله های دام سبک می توان دام هایی با راندمان لاشه بالاتر، چربی کمتر در لاشه، افزایش درصد دوقلوزایی و شرایط بهره وری بالاتر داشته باشیم.

ایرانپورافزود: جای سوال است که چرا دولت و وزارت جهاد کشاورزی چندین سال است این راهکار شفاف و مشخص را در رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت قرمز در کشور اجرا نمی کنند؟

(جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲) ۱۰:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها