شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۵۵۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

شرکت ایرانی غرامت ۲۶ میلیون دلاری را از پاکستان خواستار شد

مجتمع صنعتی گوشت مشهد با رجوع به دادگاهی در پاکستان علیه شرکت کشاورزی و گوشت پنجاب این کشور به دلیل عدم عمل به تعهداتش شکایت کرد و خواستار دریافت غرامت ۲۶ میلیون دلاری از این شرکت شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی نیشن، مجتمع صنعتی گوشت مشهد به دلیل عدم عمل به تعهدات توافق شده، شکایتی را علیه شرکت کشاورزی و گوشت پنجاب پاکستان نزد مراجع قضایی این کشور اقامه کرد و خواستار دریافت غرامت 2.731 میلیارد روپیه ای(26 میلیون دلاری) از این شرکت شد.
وکیل این شرکت ایرانی اعلام کرده که شرکت کشاورزی و گوشت پنجاب به تمام توافقاتی که بین دو شرکت امضا شده عمل نکرده است. مصطفی علی سبزواری، وکیل شرکت گوشت مشهد افزود: در جریان سفر رسمی شهباز شریف، سروزیر ایالت پنجاب به ایران در سال 2010، این شرکت را راضی کردند تا توافقی را برای احداث یک شرکت گوشت در پاکستان به امضا برساند.
وی اضافه کرد: سه موافقتنامه مختلف بین شرکت گوشت مشهد و دولت پنجاب به امضا رسید و هر دو طرف توافق کردند که یک سرمایه گذاری مشترک انجام دهند و یک کشتارگاه مدرن در شاهپور کنجران احداث شود.
سروزیر ایالت پنجاب به نمایندگی از این ایالت سه توافقنامه مختلف را با این شرکت ایرانی امضا کرد. به گفته سبزواری، به موجب این توافقات، شرکت گوشت مشهد موظف بود به صورت کامل با دولت پاکستان برای ایجاد این شرکت و تامین ماشین آلات خدمات فنی مشاوره ای همکاری کند.
وی در ادامه گفت: شرکت ایرانی به تعهدات خود عمل کرده است. شرکت گوشت ایجاد شده و به بهره برداری رسیده، اما خوانده مبلغ توافق شده را پرداخت نکرده است.
وکیل شرکت ایرانی همچنین اضافه کرد مسئولان شرکت کشاورزی و گوشت پنجاب حتی در قبال انجام خدمات فنی مبلغی را پرداخت نکرده اند.
وی تصریح کرد شرکت پاکستانی تمام توافقات را نقض کرده است. وکیل مجتمع صنعتی گوشت مشهد از دادگاه خواست تا به مسئولان شرکت کشاورزی و گوشت پنجاب دستور دهد، مبلغ 2.731 میلیارد روپیه بابت هزینه های انجام شده و خسارت نقض توافقات به این شرکت پرداخت کنند.
(شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲) ۱۰:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها