پنج شنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۱
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۵۵۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس
مدیر اجرایی هلدینگ مزرعه نمونه آستان قدس رضوی:

90 درصد منابع ژنتیکی تلقیح مصنوعی دام‌ها از آمریکا و اروپا وارد می‌شود

مدیر اجرایی هلدینگ مزرعه نمونه آستان قدس رضوی گفت: 90 درصد مواد ژنتیک (اسپرم) که در دامداری‌ها برای تلقیح مصنوعی استفاده می‌شود، از اروپا و آمریکا وارد می‌شود.

90 درصد منابع ژنتیکی تلقیح مصنوعی دام‌ها از آمریکا و اروپا وارد می‌شود

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به مشهد، رضا اعلامی در بازدید از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: 90 تا 100 درصد مواد ژنتیکی لازم برای تلقیح مصنوعی دام‌ها از آمریکا و اروپا وارد می‌شود و دامداران کشور اعتقاد زیادی به مواد وارداتی پیدا کرده‌‌اند.

 

مدیر اجرایی هلدینگ مزرعه نمونه آستان قدس رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که آیا تولید این مواد ژنتیک در داخل امکان‌پذیر نیست، گفت: مواد ژنتیک وارداتی دارای کاتالوگ‌هایی است که تمام خصوصیات مورد نیاز در آن وجود دارد.

 

وی ادامه داد: خصوصیاتی مانند میزان درصد چربی، مقاومت به بیماری‌ها و گوشتی و شیری بودن در بروشور مواد ژنتیکی آمده است و در عمل نیز بعد از تولید همان اتفاق می‌افتد.

 

اعلامی گفت: در انواع تولید داخل معمولا آنچه در اطلاعات مواد ژنتیک آمده است، اختلاف زیادی در مرحله عمل پیدا می‌کند.

 

اعلامی در پاسخ به اینکه آیا واردات 90 درصدی اسپرم از آمریکا و اروپا وابستگی به این کشورها را بیشتر نمی‌کند، گفت: صددرصد این وابستگی ایجاد می‌شود، همچنان که در صنعت مرغداری کشور نیز ورود نژاد جوجه‌های راس انگلیس این صنعت را وابسته کرده است.

 

خبر واردات 90 درصدی مواد ژنتیک برای تلقیح مصنوعی در حالی وجود دارد که اخیرا سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اعلام شده که در آن به تولید داخل و بی نیازی به کشورهای دیگر تأکید شده است.

 

بازدید گروه خبری از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی و مجموعه دامداری 6 هزار رأسی انجام شد که روزانه بیش از 60 تن شیر تولید می‌کند.

 

نژاد این گاوها از نوع هُلشتاین که منشأ آن از کانادا و آلمان است

 

(پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها