یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۵۴۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

نگهداری فراورده‌های دامی در مراکز عرضه، خارج از یخچال ممنوع است

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: هر گونه نگهداری فراورده‌های خام دامی، خارج از یخچال در مراکز عرضه، ممنوع است.

دکتر "محمدرضا صادق‌پور" گفت: با توجه به ماده 37 قانون تعزیرات حکومتی عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی و یا نگهداری شده در شرایط غیربهداشتی ممنوع است و بر همین اساس و با توجه به سریع‌الفساد بودن، هرگونه نگهداری فراورده‌های خام دامی خارج از یخچال در مراکز عرضه ممنوع است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت شرایط بهداشتی در نگهداری فراورده‌های خام دامی به منظور عرضه و فروش اظهار کرد: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که برخی فروشندگان ناآگاهانه فراورده‌های خام دامی از قبیل گوشت و تخم مرغ را در خارج از یخچال نگهداری و عرضه می‌کنند و این در حالی است که بالا بودن دمای محیط می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌ها در فراورده‌های خام دامی و فساد آن شود.

این مسئول افزود: مدت زمان نگهداری هر یک از فراورده‌های خام دامی، مطابق استاندارد و قوانین بهداشتی سازمان دامپزشکی مشخص است که روی برچسب محصولات عرضه شده، قابل مشاهده است.

صادق‌پور در پایان از همشهریان خواست با خودداری از خرید و مصرف فراورده‌های خام دامی عرضه شده در شرایط غیراستاندارد، مراتب را برای پیگیری و اقدام لازم به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان محل زندگی خود اطلاع دهند.




ایسنا

(یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها