چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۵۰۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
یکم تا سوم اسفند ماه ؛

برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات وآبزیان در جزیره کیش

هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات،آبزیان و صنایع وابسته ایران با حضور وزیر و معاونان وزارت جهاد کشاورزی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای اتحادیه ها و انجمن های وابسته و همچنین مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی از یکم تا سوم اسفند ماه ، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش ، برگزار می شود.

به نقل از روابط عمومی هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات،آبزیان و صنایع وابسته؛ این نمایشگاه پیش از قرار بود در تاریخ 6 تا 9 آذر ماه برگزار شود اما برای هماهنگی بیشتر با نمایشگاه دام ، طیور و دامپزشکی و همچنین بازدیدکنندگان و میهمانان مشترک هر دو نمایشگاه ،تاریخ برگزار نمایشگاه شیلات هم به تاریخ یکم اسفندماه شد.

هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات،آبزیان و صنایع وابسته ایران با مشارکت و همکاری سازمان شیلات ایران ، سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) و سازمان منطقه آزاد کیش ، برگزار  خواهد شد.

تاکنون بیش از یکصد و پنجاه شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و یازده کشور جهان، برای حضور در این نمایشگاه نام نویسی و اعلام آمادگر کرده اند.

در هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات ، آبزیان و صنایع وابسته ؛ شرکت ها و نمایندگانی ازکشورهای بلژیک، ایتالیا، انگلستان، آلمان، عراق، ارمنستان، فرانسه، روسیه ، یونان، هلند و هند، ‌آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را در زمینه آبزی پروری، شیلات، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، تجهیزات آزمایشگاهی، مواد و صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و نشریات و مجلات مرتبط با صنایع شیلات و آبزیان به معرض نمایش می‌گذارند.
 
در این نمایشگاه همچنین صنایع ، تجهیزات ، خدمات و موضاعات مربوط به شیلات از جمله تکثیر، پرورش،صید،عمل آوری،فرآوری ماهیان،نگهداری،دام ماهیگیری،ماهیگیری صنعتی،فرآوری محصولات شیلاتی تجهیزات نگهداری آبزیان ،تولید کنندگان خوراک آبزیان، تجهیزات آبزی پروری  ، پودرماهی،تجهیزات، تاسیسات و ماشین آلات تولیدکننده صدف ، تجهیزات، تاسیسات و ماشین آلات صنایع فرآوری آبزیان ، وسایل و تجهیزات ضد عفونی کننده، ماشین های بسته بندی، صنایع فرآوری آبزیان،سیستم برودتی و سردخانه ای ، غذاهای نیمه پخت آبزیان،سیستم تهویه ، فرآورده های جدید آبزیان،ماشین آلات حمل و نقل و انتقال آبزیان و فرآورده ها،ساخت و تعمیر شناورها و ادوات صیادی، تجهیزات و ادوات تصفیه خانه های آب، تولید مکمل های غذایی و درمانی،تجهیزات نگهداری صید بر روی شناور(سرد سازی) ، تجهیزات، ماشین آلات و صنایع پرورش ماهیان زینتی، طراحی، نصب و راه اندازی کارخانجات فرآوری آبزیان ،  طراحی، نصب و راه اندازی استخرهای پرورش ماهی ، صنایع دستی دریایی ، پرورش کروکدیل  و  تغذیه آبزیان پرورشی ارائه خواهد شد.

قرار است در حاشیه برپائی هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات ، آبزیان و صنایع وابسته ؛ اولین کنفرانس بین المللی تجارت آبزیان و سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در شیلات  نیز با حضور صاحبنظران ، کارشناسان،متخصصان و برخی از مقامات کشوری برگزار شود .

برگزاری جشنواره غذا ، کلاس ‌آموزش ماهیگیری و مسابقه ماهیگیری در محله اسکله تفریحی  جزیر کیش از دیگر بخش های جانبه این نمایشگاه است .  

هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات ، آبزیان و صنایع وابسته با هدف ترویج ، اشاعه و گسترش فرهنگ دریایی کشور، ارائه دستاوردها و توانمندیهای شیلات کشور، ارتقاء سطح دانش مسئولین ، مدیران و کارشناسان ، بهره گیری هوشمندانه از ابزارهای مدرن به منظور ایجاد تغییرات گسترده در حوزه شیلات ، توسعه صادرات محصولات شیلاتی و تبادل تجربیات برگزار می شود .

برگزاری نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالان زیر بخش شیلات کشور ضمن آشنایی با فناوری های روز جهان در عرصه های متنوع تولید و استحصال، فرآوری، عرضه، بازاریابی و صادرات آبزیان با جلب و جذب دانش و امکان تبادل اطلاعات و تجربیات به پیشرفت و توسعه دست یابند.

در حال حاضر آنچه بر اهمیت و ضرورت استفاده از آبزیان به عنوان یک کالای اصلی در سبد غذایی جامعه و شناخت ارزش اقتصادی آن بیش از گذشته می افزاید ، در درجه اول انگیزه سالم زیستن و سلامت خواهی جامعه و در درجه دوم توجه به توسعه صادرات است که لازمه آن گسترش، انتشار و تبادل اطلاعات در زمینه شیلات ، آبزیان است که یکی از موثرترین ابزار دسترسی به این هدف ، برگزاری نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان است.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری در حال توسعه با دارا بودن5700 کیلومتر مرز آبی ، دارای جایگاه ویژه و ارزنده ای در توسعه و تجارت شیلات و آبزیان و همچنین صادرات غیر نفتی است

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲) ۰۹:۳۹
صادقی
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ Iran
4
0
0

اطلاع رسانی خوبی بود چطور می توان درنمایشگاه شیلات شرکت کرد؟تشکر


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها