یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۲ / ۲۱:۴۴
سرویس : سلامت - رژیم غذایی
کد خبر : ۴۴۳۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سلامت - رژیم غذایی

14گزینه برای لاغری اندام های گلابی شکل

خوراکی های زیر نه تنها به سوزاندن چربی شکم کمک می کند، بلکه آنها بسیاری از مزایای سلامتی و فواید بهداشتی را هم به رخ می کشند.

خیار 

این میوه ترد و خوش رنگ و بو نه تنها یک مرطوب کننده فوق العاده ای است بلکه خیار با مقدار کالری بسیار کمی که دارد احساس سیری می دهد.

 

خیار  

چای سبز 

چای سبز سوخت وساز بدن را تحریک کرده و کاهش وزن را سرعت می بخشد.آنتی اکسیدان موجود در چای سبز جذب چربی را مهار می کند.

 

چای سبز  

روغن زیتون 

روغن زیتون کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می دهد و از انباشته شدن چربی های اشباع شده جلوگیری می کند.روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدانی به نام فنول است که از رسوب کلسترول در دیواره شریان ها جلوگیری می کند.محققان اخیرا کشف کرده اند روغن زیتون به عنوان یک ضد التهاب از قلب محافظت کرده و طول عمر را افزایش می دهد.

 

روغن زیتون- زیتون  

لیمو ترش 

نوشیدنی های حاوی بدون شکر سرشار از کالری هستند برای کاهش وزن برشی از لیمو ترش را داخل آب بریزید لیمو نه تنها عطر و طعم خوبی دارد ،بلکه ویتامین ث موجود در آن از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می کند.

 

لیمو ترش  

جوجه کبابی 

جوجه سرشار از پروتئین بدون چربی بوده و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند.

 

چلوکباب  

دارچین 

مطالعات دانشمندان نشان می دهد دارچین قند خون را کاهش می دهد .دارچین همچنین یک ضد نفخ بوده و سرشار از آنتی اکسیدان است.

 

 

سبوس 
برای کاهش مقدار کالری و افزایش فیبر از غلات سبوس دار استفاده کنید .
حبوبات 
حبوبات یکی از مغذی ترین منابع گیاهی غذایی محسوب می شوند و دارای میزان پروتئین بالا ،ویتامین های ب کمپلکس ،آهن ،پتاسیم و دیگر مواد معدنی هستند.حبوبات دارای مقدار زیادی فیبر هستند . برای از دست دادن وزن بدن فیبر موجود در حبوبات انتخاب خوبی است که با تاثیر بر سطح قند خون منجربه رفع گرسنگی در طولانی مدت می شود.
زردچوبه 

کورکومین نوعی آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه است که خواص ضد التهابی ،ضد ویروسی ،ضد باکتری،ضد قارچ دارد این آنتی اکسیدان علاوه بر خواص ضد سرطانی اش باعث لاغری نیز می شود.

 

زردچوبه  

گلابی 

یک عدد گلابی حدود پنج گرم فیبر دارد و 20درصد از نیاز های روزانه بدن یک فرد را تامین می کند .پکتین موجود در گلابی باعث کاهش وزن شده و کلسترول بد را از بین می برد.محققان دانشگاه ایلینویز کشف کرده اند فیبر قابل حل یا پکتین موجود در گلابی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

گلابی 1  

شکلات تلخ 

مطالعات نشان می دهد افرادی که تمایل زیادی به مصرف شکلات تلخ دارند ،شاخص توده بدنی پایینی دارند .همچنین خواص آنتی اکسیدانی شکلات تلخ متابولیسم بدن را تقویت می کند.

 

شکلات تلخ  

تره فرنگی 
یک مطالعه بالینی انجام شده نشان می دهد زنانی که مقدار زیادی منگنز در رژیم غذایی روزانه شان دریافت می کنند نوسانات خلقی و گرفتگی عضلانی کمتری از خود نشان می دهند.گیاهان خانواده پیاز حاوی این ماده معدنی ضروری هستند ،یک فنجان تره فرنگی 13درصد از نیاز روزانه به منگنز را تامین می کند .
تخم مرغ 

یک مطالعه انجام شده در مرکز تحقیقاتی روچستر نشان می دهد خوردن تخم مرغ برای صبحانه مصرف کالری را در طول روز محدود می کند به عبارتی تخم مرغ از دریافت 400کالری بیشتر جلوگیری می کند این بدان معنا است که این ماده غذایی باعث از دست دادن یک و نیم کیلوگرم وزن در ماه می شود.

 

تخم مرغ  

سبزی 

سبزی از دژنراسیون ماکولا بخاطر داشتن کاروتنوئید حفاظت می کند.اسفناج به علت دارا بودن املاح زیاد منجربه حفظ تراکم استخوان می شود .سبزی ها منبع غنی از پتاسیم ،منیزم و فولات هستند و فشار خون را پایین نگه می دارد بگونه ای که خطر ابتلا به سکته مغزی کاهش می یابد.

 

سبزی خوردن  

(یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲) ۲۱:۴۴
sara sotoodeh
۱۳۹۲/۱۰/۳۰ Iran
0
0
0

hal kon azizam


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها