یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۳۴۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افغانستان در کشت زعفران از ایران پیشی گرفت

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: با گسترش مهارت‌آموزی در افغانستان مردم این کشور از طریق کار حلال ارتزاق کنند.

عبدالرضا عزیزی در مراسم افتتاحیه‌ دوره‌های آموزشی مربیان فنی حرفه‌ای کشور‌های اسلامی گفت: کشور افغانستان سالیان سال است که مورد ظلم و ستم واقع شده و با وجود داشتن مردمی متدین و پرتلاش شرایط به گونه‌ای مهیا نشده که مردم افغانستان خلاقیت‌های خود را بروز دهند.

وی افزود: متاسفانه مافیا در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند و این کشور را به اولین تولید‌کننده‌ی مواد مخدر در جهان تبدیل کرد‌ه‌اند، لذا باید کمک کنیم تا به جای کشت خشخاش مردم افغانستان از طریق کار حلال ارتزاق کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جریان مهارت‌آموزی باید در افغانستان گسترش یابد، ادامه داد: اخیرا اطلاع یافتیم که افغانستان در کشت زعفران از ما پیش افتاده است. ما از این اتفاق خرسندیم و امیدواریم که در سایر محصولات نیز پیشی بگیرند و استعداد‌های خلاقانه خود را بروز دهند.

عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدام سازمان فنی حرفه‌ای کشور در آموزش و تربیت مربیان کشور‌های جهان اسلام حمایت می‌کند و معتقد است که باید زمینه‌ی به بار نشستن استعداد‌ها و گسترش مهارت‌ها و توانمندی‌ها در میان کشور‌های دوست و برادر مسلمان با همکاری و تعامل بیشتر گسترش یابد.

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها