سه شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۴
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۳۳۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

همایش صبحانه سالم در 35 مدرسه سعدآباد برگزار شد

همایش صبحانه سالم با حضور دانش‌آموزان و والدین در مدارس سعدآباد برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش سعدآباد صبح امروز در این آیین اظهار داشت: توجه به سلامتی و بهداشت دانش‌آموزان امری لازم و ضروری است و در این مسیر اهتمام خاصی داریم.

جعفر امیری‌زاده افزود: برنامه‌های متنوع بهداشتی برای تشویق دانش‌آموزان در این منطقه برگزار می‌کنیم و تاکنون به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری همایش صبحانه سالم تصریح کرد: به‌منظور ایجاد جایگاه صبحانه سالم در مدارس و رشد دانش‌آموزان و تأمین انرژی سالم و ویتامین‌های اساسی مورد نیاز بدن، طرح صبحانه سالم در این منطقه برگزار شد.

امیری‌زاده گفت: یکی از وعده‌های غذایی که نقش اساسی در سلامت جسمی، فکری و آغاز فعالیت‌های روزانه کودکان و دانش‌آموزان دارد، صبحانه است.

وی بیان کرد: در حقیقت مصرف صبحانه موتور سوخت و ساز بدن را روشن می‌کند و در تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد و اثر شگرفی در افزایش یادگیری و ایجاد تمرکز بیشتر در کودکان ایجاد خواهد کرد.

مسئول بهداشت مدارس سعدآباد نیز اظهار داشت: خوردن صبحانه در کنار دوستان و همکلاسی‌ها لطف دیگری دارد که این بچه‌ها هر روز آن را تجربه می‌کنند.

محمد ابراهیم‌پور ابراز داشت: در تمام مدارس این منطقه هیچ دانش‌آموزی از تغذیه ناسالم مثل چیپس و پفک استفاده نمی‌کند چرا که بچه‌ها معتقد به خوردن غذای سالم‌اند و هر روز از آن استفاده می‌‌کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به ارزش غذایی خرما بیشتر مدارس روستایی منطقه سعدآباد از خرما به‌عنوان یکی از مواد غذایی سالم در صبحانه مدرسه خود استفاده می‌کنند.

مسئول بهداشت و تغذیه مدارس منطقه سعدآباد اظهار داشت: این میوه سرشار از انواع ویتامین و دارای فلزات معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم است که هر کدام از این مواد در سلامتی انسان نقش به‌سزایی دارد.

ابراهیم‌پور یادآور شد: خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت می‌کند و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد و به علت داشتن فسفر موجب تقویت حافظه می‌شود و به دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم که در هنگام صرف صبحانه خود از خرما استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در منطقه سعدآباد با توجه به اینکه در روستاها بیشتر اولیاء نخلدار هستند و خرما به‌وفور در خانواده‌ها یافت می‌شود باید دانش‌آموزان را به مصرف خرما و انواع غذاهایی که از خرما تهیه می‌شود تشویق کرد.

در این مراسم دانش‌آموزان صبحانه سالم را که توسط خانواده‌هایشان تهیه شده بود در آموزشگاه استفاده کردند.

 

 

 

 

فارس

(سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها