جمعه / ۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۰
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۴۰۸۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

بسته‌بندی یک عنصر اساسی در فروش محصول شما به شمار رفته و هیچ راهی بهتر از یک انجام یک دیزاین مبتکرانه در راستای نیل به این هدف پیدا نمی‌شود. 13 محصول زیر ابتکار و نوآوری را در سطحی کاملا جدید نشان داده‌اند که نه تنها از بسته‌بندی درخشانی برخوردار بوده بلکه ارتباطاتی میان بسته‌بندی و محصول را به وجود آورده‌اند. با تفکری خلاق و گسترش مرزهای هنری، این کسب و کارها به چیزی کاملا منحصر به فرد دست یافته‌اند.


1. نان ژاپنی Black Melon 

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

بسته‌بندی بسیار شگفت‌انگیز نان ژاپنی Black Melon انگیزه خرید آن را فراهم می‌کند. دیزاین این محصول مصرف‌کنندگان را مبهوت خلاقیت و طنزآمیز بودن خود کرده و آن را منحصر به فرد و چشمگیر می‌سازد. به گزارش سایت www.packaging.com، اکثریت قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان خرید محصولات خاص را به دیگران ترجیح می‌دهند. فقط در کمتر از 3 ثانیه آن‌ها تصمیم به خرید یا عدم خرید یک محصول می‌گیرند. بنابراین بسته‌بندی است که فرد را به سوی خود جذب می‌کند.

2. شربت انرژی‌زای خونی

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

مکیدن خون فقط با این نوشیدنی‌ انرژی‌زا با طعم میوه‌های گوناگون است که شیرین می‌شود. نه فقط این محصول رنگ و غلظت خون را داشته بلکه آرایش تغذیه‌ای این محصول نیز شبیه به همان چیزی است که در رگ‌های ما جریان دارد. شرکت Harcos Laboratories به عنوان تولیدکننده این محصول به رازی از موفقیت در بازار دست یافته که مهجور مانده بود و آن تولید انواعی از غذا و نوشیدنی است که قادر به آوردن فرهنگ پاپ به زندگی مردم باشند. شربت انرژی ترسناک آن‌ها سرشار از آهن، الکترولیت‌ها، پروتئین و کافئین بوده و در قالب یک کیسه خون برای طرفدارن خون آشام‌ها ساخته شده‌اند. این محصول جذابیتی اضافی به هالووین بخشیده و بدون کیسه خون این محصول چنین جذابیتی را حتما نداشت.

3. مداد پنیر پارمسان

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

آژانس تبلیغاتی آلمانی Kolle Rebbe با همکاری لیبل مواد غذایی The Deli Garage مداد پنیر پارمزان را ارائه داد. این ابزار نوشتاری با تصویری جدید با تراشی همراه است که لایه‌هایی از پنیر به ما داده و مغز تیره آن از پستو، فلفل قرمز یا قارچ است. این مداد که جایزه خرس نقره‌ای را برای دیزاین خود دریافت کرده در تعداد محدودی تولید شد که به سرعت به فروش رفت. در اکتبر 2011، The Deli Garage در وبلاگ خود نوشت که شرکت امیدوار است روزی این مدادها را در مقیاسی گسترده‌تر عرضه کند اما در ادامه افزود که رعایت مقررات بین المللی در حوزه‌های مواد غذایی، توزیع و بسته بندی زمان می‌برد.

4. چای چوب لباسی

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

لیبل‌های مختلف Teabag عادت رنج آور انداختن درون یک فنجان را به ما تلقین می‌کنند اما این ایده خلاق مشکل را کاملا حل می‌کند. تازگی پیشنهاد فروش این ایده و کیسه‌های چای به شکل تی شرت با چوب لباس‌هایی با کدهای رنگی مختلف، بعدی جدید به تجربه نوشیدن چای می‌دهد. شکل، تاثیری قدرتمند بر روی ارزش درک شده یک محصول توسط مردم می‌گذارد. به این دلیل یک صاحب کسب و کار فروش شربتی غلیظ در یک بطری، به شکلی خاص و جذاب با هدف تلقین محصولی مدرن و جدیدتر به خریدار را بر می‌گزیند.

5. کلوچه‌ای برای حفظ تناسب اندام

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

این ایده بسته‌بندی خلاق زاییده افکار یک آژانس تبلیغاتی اوکراینی به نام MEX است. یک ورزشگاه دوست دارد تا علاقمندان بیشتری را به سوی خود جذب کند بنابراین MEX با همکاری یک نانوایی فانتزی این کلوچه‌های six pack سرشار از پروتئین را برای عرضه در فروشگاه‌های محلی به وجود آورد. درون هر بسته یک کوپن برای بازدید رایگان از محل تمرین به چشم می‌خورد. تقریبا 3 هزار بسته از این نان در اولین ماه ارائه آن به فروش رفتند که منجر به 658 تلاش رایگان و عضویت 217 فرد جدید در ورزشگاه شد. این همان ایده کسب و کار موثر است که برای فروشگاه‌ها، این ورزشگاه و مشتریان خوب و مفید بود.

6. قرص‌های شکلات

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

شرکت انگلیسی Chocolate On Chocolate این قرص‌های خوشمزه را در جعبه‌های دارو با برچسب "دکتر ولخرج" ارائه داد. با سی قرص در یک جعبه، شرکت معتقد است که این قرص‌ها یک ایده کادویی درخشان برای دوستان بیمار و عاشقان دیوانه شکلات به شمار می‌روند. بهترین قسمت این موضوع این است که شما می‌توانید بیش از دوز روزمره توصیه شده مصرف کنید. قابل استفاده در شیر یا شکلات تلخ، این قرص‌ها حتما حال افراد را بهتر می‌کنند. اگر قرص‌ها در بهبود حال بیماران موثر واقع نشد، هدیه‌های دیگر شرکت شامل جعبه کمک‌های اولیه مجهز به چسب زخم، دماسنج و دیگر ابزارهای شکلاتی نیز می‌شوند.

7. پاپ کورن‌های غیر عادی

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

دیزاینر فنلاندی یک شرکت متخصص در حوزه دیزاین به نام آنی نیکانن این کاسه‌های پاپ کورن غیر عادی جذاب را طراحی کرده که نیاز به دست بردن در یک کیسه پاپ کرن چرب ویژه قرار دادن در مایکروویو را برطرف کرده و با کلاسی بالا رضایت مصرف کننده را در پی دارد. با افزودن قابلیت‌های یک بسته‌بندی و کششی اضافی محصول خود را از همیشه با ارزش‌تر کنید. یک شرکت تولیدکننده چیپس ایرلندی به نام Boxerchips نیز کیسه‌هایی از چیپس را ارائه کرده که قابلیت تبدیل به کاسه‌هایی برای پذیرایی را دارند.

8. مولتی نودل‌های پاستا

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

ایده خلاق دیگری که شرکت The Deli Garage آن را ارائه داده جعبه ابزار عالی پاستا است. این پاستاها توسط یک کسب و کار خانوادگی در اتریش عرضه شده و پاستاهای ساخته شده از سمولینا و تخم مرغ ارگانیک به شکل‌های مختلف، فقط منتظر آن هستند تا با سس‌های خوشمزه ترکیب شوند. این محصول جالب و متفاوت جذاب بوده و هدف The Deli Garage نیز به روشنی همین موضوع بوده است. با انجام این کار The Deli Garage آشپزی را جالب و شاید مردانه‌تر نیز می‌کند.

9. پودینگ‌هایی در قالب پوسته تخم مرغ

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

با استفاده از پوسته‌های تخم مرغ، نانوایی How Sweet Bakery در تایوان بسته بندی محصولات خود را خلاق کرده و ضمن حفظ محیط زیست ظرفی مناسب برای پودینگ‌های تخم مرغی خود ارائه داده است. از لحاظ بصری، نتیجه جذاب و لذت بخش است. تحقق ایده بسته‌بندی در قالب پوسته‌های تخم مرغ برای شرکت کار برد. آن‌ها باید دستگاه خاصی را پیدا می‌کردند تا بتواند بدون ضربه زدن به تخم مرغ‌ها، قسمتی از بالای آن‌ها را بردارد. به خاطر حفظ کیفیت بالای محصولات، تخم مرغ‌ها باید از مرغ‌هایی به دست می‌آمد که 350 تا 500 روز عمر کرده بودند. در سه سال اول تولید این محصول، How Sweet Bakery بیش از 42 میلیون پودینگ تخم مرغ را به فروش رساند.

10. پنیر توفو Typo

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

بچه‌ها سوپ‌های پخته شده از حروف الفبا را دوست دارند اما چرا نباید بزرگ‌ترها نیز عاشق پنیرهای توفوی الفبایی شوند؟ دانش آموزی به نام جین ماکسیم لندری ایده بسته‌بندی خلاق پنیر رتوفوی خود را در کلاس محقق کرد. این ایده برای پر فروش شدن پنیرهای توفوی نسبتا بی‌مزه و کسل کننده موثر واقع شد. جهان تبلیغات معتقد است یک بسته‌بندی برجسته و منحصر به فرد می‌تواند واقعا توجه مردم را به سوی خود جذب کند.

11. نان کوتوله‌ای

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

این نان کوتوله‌ای فریبنده ساده اما موثر بوده و توضیح می‌دهد که ایده‌های بسته‌بندی خلاق لزوما نباید پیچیده یا پر هزینه باشند. حقه به کار رفته در آن باید جذاب باشد اما متمایز بودن به کارمان دقت و ظرافت می‌بخشد. برخی مصرف‌کنندگان احساس می‌کنند که محصولاتی با بسته‌بندی جسورانه، موثرتر از رقابتی خسته‌کننده هستند. به این ترتیب با وجود صرفه‌جویی در هزینه‌ها نتیجه آن بر روی فروش بلند مدت تاثیر می‌گذارد.

12. قرص نعناع اصل

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

این دیزاین خلاق نه تنها با کلمات بازی کرده بلکه قرص نعناع را با هنر طنز پردازی دیزاینر در هم می‌آمیزد. شاید مقایسه این محصول با پول با هدف افزایش ارزش قرص‌های نعناع نزد مصرف‌کنندگان انجام شده باشد. بسته‌بندی نیز باید به اندازه خود محصول جالب و لذت بخش باشد. دیزاینر معروف کوری اتزکورن مسئول ایجاد این دیزاین قرص نعناع منحصر به فرد بوده و می‌گوید که این قرص‌های نعناع تازه به دست آمده از بانک مرکزی آمریکا در دو طعم دلپذیر ارائه شده و حس سرمایه‌داری درون شما را ارضا می‌کند.

13. نوشیدنی Gatorade 

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

این می‌تواند کاملا گول زننده به نظر برسد که می‌توانید با در دست گرفتن یک بطری تا خط پایان با حداکثر سرعت بدوید. با به یاد داشتن این موضوع در ذهن، یک دیزاینر اهل لندن به نام کادو گومز با راه حلی مفید برای Gatorade به میدان آمد. این بطری با حمل آسان حاوی پیام امکان انتقال قدرت و در ضمن برندسازی برای Gatrode نیز بود. این کار فورا نتیجه داد.

mbanews.ir _ واحد بین‌الملل _ مرضیه فروتن
www.businesspundit.com
دوشنبه 28 مرداد 1392
(جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲) ۰۰:۱۰
ناشناس
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ Iran
5
0
0

محصولات جالبی هستند

حمیدرضا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ Iran
5
0
0

با سلام و تشکر از مطلب مفید و جالب خانم فروتن. امیدوارم مطالبی از این دست بیشتر تهیه و ارائه گردد.

فاطمه سلطانی
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ Iran
0
0
0

خیلی ممنون خیلی جالب بودند هر کدام دارای ابتکارو خلاقیت عالی بودند.فقط 1 سوال لطفا در مورد بسته بندی کاغذی اگر کارخانه تولید کننده دارید لطفا معرفی کنید مرسی

صالحیان
۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
0
0

سلام طرح های جالبیه کاش در کشور خودمون بتونیم استفاده کنیم

محمودی
۱۳۹۳/۰۲/۱۸ Iran
0
0
0

سلام به اطلاع کلیه شرکت های بسته بندی مواد غذایی می رساند شرکت برادران نظری آمادگی دارد زیتون فراوری ( کنسروی) و سیر ترشی ( هفت ساله) را جهت بسته بندی برای شما فراهم نماید. شماره تماس جهت سفارش و تست کالا 09119372764

همتی
۱۳۹۳/۱۲/۲۱ Iran
0
0
0

با سلام همتی هستم طرحهای بسیار زیابی بودند. لطفاً یه شماره تماس به بنده بدین یا با بنده تماس بگیرین : 09122572944

شیخ زاده
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ Iran
0
0
0

سلام.از دوستان گرامی کسانی که در خصوص بسته بندی مواد غذائی خلاق هستند با بنده تماس بگیرند09125627256

شکریان
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ Iran
0
0
0

باسلام اگه کسی در زمینه بسته بندی رول ویفر (شوکورول) ایده ای داره به من تماش بگیره09127321370

سالار ساکت
۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
0

با سلام. اگر کسی در زمینه کیک و کلوچه ایده جذابی برای بسته بندی دارد با بنده تماس بگیرد. 09183741216

کریمی
۱۳۹۴/۰۸/۱۶ Germany
0
0
0

ببخشید میشه مواد استفاده دربسته بندی هم ذکر شود مثلا بلی بکتین یا .....

مصطفی
۱۳۹۴/۰۹/۰۱ Iran
0
0
0

وقتی هر کاری رو به دست متخصص بسپاریم ایده های نو تحویل میگیریم

نجومی
۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
0

لطفا اگر کسی در مورد بسته بندی خشکبار به طور مثال تخمه ایده جالبی داره به بنده اعلام نمائید 09123465711

مرادپور
۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
0
0

با سلام،ایده ای جالب و پولساز در زمینه تولید یکی از غلات به صورت بسته بندی شده دارم،دنبال سرمایه گذارم 09376470354

غلامرضا باقری دربندی
۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
0

من به لیست شرکت هائی نیاز دارم که پودر مواد غذائی در پاکت های 20 الی 100گرمی بسته بندی کند تلفن 09124223327

java
۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
0

سلام ممنون میشم اگه کسی تخضی در بسته بندی مواد خوراکی کیک وشیرینی داره بامن تماس بگیره و کمک کنه بهم و هزینه اش رو هم میپردازم ممنون09353819169

Mandana
۱۳۹۵/۰۶/۱۷ Iran
0
0
0

سلام اگر کسی در مورد رب گوجه فرنگی ایده خوبی داره به من زنگ بزنه ٠٩٣٠٨٦١٠٦٠٩

کمره ای
۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
0

درود بر شما بنده در زمینه مونتاژ چسب دوطرفه بر روی مقوای بسته بندی فعالیت دارم .چنانچه مایل به همکاری هستید به شماره بنده تلگرام بزنید 09194284624کمره ای

sadegh
۱۳۹۵/۰۹/۱۷ Iran
0
0
0

سلام اگه کسی در زمینه بسته بندی حبوبات وقندشکر وادویجات اگاهی داره با من تماس بگیره ممنون ۰۹۱۶۷۰۰۵۴۱۱

شریعتی
۱۳۹۶/۰۶/۱۳ Iran
0
0
0

میتونم کمکتونم کنم 09192096276

حاتمی
۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
0

سلام حاتمی هستم بنده در زمینه تهیه وپخش مواد غذائی مانند قارچ های خوراکی و سبزی جات وحبوبات فعالیت دارم چنانچه مایل به همکاری هستید با شماره 09126172195تماس بگیرید

بهرود
۱۳۹۶/۰۱/۱۸ Iran
0
0
0

سلام من میخوام تو زمینه بسته بندی خرما کار کنم اگه امکان داره شمارتونو به من بدید ۰۹۱۲۲۰۷۹۲۲۶

سید عباس میرحیدری
۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
0

با سلام وقت بخیر شرکت پرشین صنعت تولید کننده پالت پلاستیکی و باکس پالت پلاستیکی اماده خدمات رسانی به دوستان عزیز سایت این شرکت www.persiansnat.com 09122596093

علی
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ Germany
5
0
0

با سلام میخاستم اگه شرکتی کار بسته بندی چای و دمنوش میشناسه بهم معرفی کنه، ممنون میشم، شماره تماسم ۰۹۱۲۳۰۵۲۶۵۵

راد
۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
0

اگر کسی تو زمینه بسته بندی محصولی خشک شبیه حبوبات ، اطلاعات وخلاقیت داره با من تماس بگیره .09124989237

حامد
۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
0

از مواد اولیه در بسته بندی غذایی و حبوبات و .. فیلم پلی استر و فیلم سلفون می باشد کسی درخواست این 2 فیلم را داشت با ما در ارتباط باشه 09134610334 03152374391 داخلی 247 ایرانپور ----- شرکت سپهر پلیمر سپاهان

زهرا
۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
0
0

سلام وقتتون بخیر .بنده یک ایده و طرح جدید و کارایی دارم راجب بسته بندی مواد غذایی به خصوص صبحانه و ابمیوه ها و نوشابه ها و دسر ها والبته کارایی در زمینه های دیگر موادغذایی مانند،سس ها.ادویه ها.چیپس ها .کنسرو ها و... هم دارد لطفا اگر کسی هست که از طرح من حمایت کند،یا شرکتی که مایل به خرید این طرح باشه لطفا با من تماس بگیرید. 09381233245 سرگزی


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها