چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۲
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۳۴۷۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس رستوران ها و کافه

مشتریان راضی از کیفیت غذای کی اف سی و ناراضی از تعداد کم رستوران ها

نام " کی اف سی " به عنوان یک فست فود برای مردم آشنا می باشد فلذا عهده داری و استفاده از این نام از طرف یک مجموعه کار آسانی نیست، به دلیل اینکه رسیدن به استانداردهای مطلوب ، نزدیکی طعم و کیفیت برای آنانکه از داخل کشور لب به محصول فرا، مرزی میزند برای صاحب برند ونماینده مسئولیت بزرگی دارد که شرکت کیهان افتخار سینا عهده دار این وظیفه در ایران گردیده است.

از شروع کار کی اف سی زمان زیادی نمی گذرد و افتتاح چند شعبه برای شروع گرچه کاری خوب بود ولی با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم ، انتظارها را برای توسعه کیفی و کمی بالا برده است.

گپ و گفت زیر توسط دوست عزیزم آقای" احمد فرصت وند" انجام شده که اجمالا و بدون ویراستاری و ساده  باستحضار می رسانیم:

-          از کیفیت غذای رستوران های کی اف سی بسیار راضی هستم.

-          خیالم راحته  در قبال پولی که پرداخت کردم غذای سالم و با کیفیتی خوردم .

-          برخلاف برخی رستوران ها ، کی اف سی استانداردها را به درستی رعایت می کنه .پ

-     پیشنهاد من اینه که رستوران های کی اف سی درشهر تهران و سایر استان ها بیشتر بشه ، تا همه بتونن از غذای خوب اونا استفاده کنن.

-     چقدر خوبه که مسئولین از افرادی که برای راه اندازی رستوران های کی اف سی در ایران سرمایه گذاری کردن بیشتر حمایت کنن تا اونا با خیال راحت تری به کار شون ادامه بدن.

-     امروز که به اتفاق خونواده ، میهمون رستوران کی اف سی بودم خیلی خوش گذشت و می بینین که همه راضی هستن .

-     شنیدم مدیریت رستوران های کی اف سی در ایران بر عهده شرکتی به اسم کیهان افتخار سینا هستش ، من از مدیران این شرکت گله مندم چون مجبور شدم از غرب تهران بیام شرق تهران،  تا از غذای رستوران کی اف سی استفده کنم ، چرا در همه مناطق تهران شعبه دائر نمی کنن تا ما  دسترسی راحت تری داشته باشیم .

-     کیف کردم ، غذاش عالی بود . همه چیز خوب بود ، امیدوارم بزودی رستوران های کی اف سی در همه ایران راه اندازی بشن .

-     با اطمینان میگم  حضور برند های غذایی معروفی مثل کی اف سی در کشور باعث  میشه  تا برندهای ایرانی هم در کورس رقابت قرار بگیرن که  نتیجه اون ، عرضه غذاهای کیفی تر به مردم هستش .

اینها  تنها بخشی از اظهارات تعدای از مشتریان رستوران های کی اف سی در خیابان  فرجام تهران ، لواسان و اراک  بود که در مطبل فوق آمده است.

بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از 950 مشتری این سه رستوران ، آمارها از رضایت حدود 90 درصدی مشتریان ازخدمات این رستوران ها حکایت دارد .

البته  در جمع پاسخ دهندگان، معترضینی  هم بودند که تعدادشان  چشمگیر بود اما نه از کیفیت و تنوع غذاها ، بلکه همه آنها از تعداد کم رستوران ها گله مند بودند و از مسئولین شرکت کیهان افتخار سینا می خواستند تعداد رستوران ها ی خود را زیادتر کنند تا مردم مجبور نباشند برای خوردن غذاهای کی اف سی،  ساعت ها در ترافیک  و شلوغی شهر سرگردان شوند.

یکی از مشتریان می گفت : امروزه بر خلاف گذشته،  مردم  بجای مراجعه حضوری به مکان های مختلف، برای تامین نیازهای خود ، خدمات شون رو   در محل تحویل می گیرند اما من مجبور شدم برای خوردن غذا در رستوران کی اف سی ، ساعت ها ترافیک تهران را تحمل کنم.

چرا مدیران شرکت کیهان افتخار سینا در نقاط مختلف تهران رستوران دائر نمی کنند تا آسایش را به  مشتریان خود هدیه کنند ؟

رسولی یکی دیگر از دوستداران غذاهای کی اف سی در پاسخ به این سئوال که آیا از نحوه ی ارائه خدمات در این رستوران راضی بودید  یا نه ؟ ،  گفت : همه چیز عالی بود،  اما من از تهرانسر به اینجا اومدم و چون خیلی  خسته شدم واقعاً لذت چندانی  نبردم . بنابر این منتظر می مونم تا در نزدیکی  خودمون یه رستوران کی اف سی باز بشه و اونوقت میتونم بگم از غذا خوردن در این رستوران لذت خواهم برد .

این شهروند ساکن تهرانسر در ادامه گفتگوی خود افزود: چقدر خوبه که مسئولین شرکت کیهان افتخار سینا شعار مشتری مداری خودشون رو در همه حوزه ها از گفتار به عمل تبدیل کنن . به عقیده من  تا مادامیکه رستوران های  کی اف سی به اندازه کافی در سطح شهر تهران ایجاد نشه و همینطور در دیگر مناطق کشور ، مدیران این شرکت خیلی نمیتونن شعار مشتری مداری سر بدهند . البته در چند رستورانی که تا حالا افتتاح کردن و تا جاییکه من خبر دارم کیفیت خدماتشون و احترام به مشتری خیلی عالیه ، اما به نظر من فراهم کردن شرایط دسترسی آسان مشتریان به رستوران های کی اف سی هم باید در اولویت سیاست مشتری مداری مدیران شرکت کیهان افتخار سینا قرار بگیره ، نباید آقایون انتظار داشته باشند که افرادی مثل من از اون سر تهران برای خوردن غذا در رستوران شون بیان این سر تهران  ، و از سیاست مشتری مداری اونا خرده نگیرن .

آقای رسولی در پایان گفت : دوست ندارم چیزی بگم که دلخوری ایجاد بشه ، اما حالا که غذاهای کی اف سی خیلی طرفدار داره ، طبیعیه که مدیران شرکت کیهان افتخار سینا   به جای امروز و فردا کردن ، باید  هر چه سریع تر تعداد رستوران های خودشون رو زیادتر کنن.

خانم کریمی یکی  دیگراز  مشتریان  رستوران کی اف سی در لواسون بود که وقت بیشتری برای پاسخگویی گذاشت .

ایشان گفت: اولاً خوشحالم که برند کی اف سی در ایران فعالیت خودشو شروع کرده ، خوشبختانه  مدیران شرکت بر خلاف رستوران های کی اف سی در خارج ، دارن تلاش می کنن ارائه خدمات در این رستوران ها  مطابق با فرهنگ کشورمان و ذائقه ایرانیان باشه  و برای این کار  یه سری از منوهای  کمپانی کی اف سی را  در ایران  عرضه نمی کنند، که به عقیده من کار خیلی خوبیه .

ثانیاً همه باید قبول  داشته باشیم که مسئولین بایستی  اجازه بدهند  تا  برندهای خارجی در صنوف مختلف وارد کشور بشوند ، چون حضور آنها محسنات  زیادی دارد ، یکی اینکه ایجاد اشتغال می کنه ، دوم اینکه باعث شکستن انحصار میشه یعنی اینکه دیگه یه مارک بخصوص توی اون صنف نمیتونه یکه تازی بکنه و سوم اینکه باعث  کاهش قیمت و افزایش کیفیت خدمات میشه و این یعنی برد مشتریان .

و اما در مورد کی اف سی ایران آنچه شنیدم  و پرسیده ام این است که در فرایند تولید و عرضه خدمات در رستوران های کی اف سی ، چیزی از خارج وارد نمیشود، یعنی اینکه همه اقلام مورد نیاز در چند  رستوران کی اف سی که تا حالا راه اندازی شده است، تولیدات داخلیه و فکر می کنم تنها چیزی که خارجیه ، پودرهای کی اف سیه . خوب  به نظر شما آیا  خدماتی که تحت  یه برند معروف خارجیه اما تقریباً از صفر تا صد متریال  آن از داخل تامین میشود  نباید مورد حمایت قرار بگیرد ؟

خانم کریمی که از سعادت آباد به لواسون اومده بود ؛ درادامه گفتگوی خود کیفیت بالای غذاهای عرضه شده و نظم و انضباط خدمات دهی به مشتریان را شاخصه بارز این رستوران در مقایسه با سایر رستوران ها بر شمرد و ضمن اینکه از نبود شعبه کی اف سی در تهران گله مند بود ، خطاب به مدیران شرکت گفت : اگه می خواهید اعتبار برند کی اف سی را حفظ کنید باید هرچه سریع تر تعداد شعبات خودتان را زیادتر کنید.

و نکته آخر، انتظار نگارنده این گزارش :  منتظر هستم تا با مسئولین شرکت کیهان افتخار سینا که  نمایندگی رستوران های کی اف سی را در ایران بر عهده دارند  ملاقاتی داشته باشیم تا پاسخ  سئوالات  مشتریان را در ارتباط با طرح های توسعه  ای ایشان و پرسش های متعددی که وجود دارد  جویا شویم . امید واریم  این انتظار خیلی به درازا نکشد .

احمد فرصت وند

(چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱) ۱۶:۴۲
الهام
۱۳۹۳/۰۴/۱۸ Iran
0
0
0

غذای این شعبه خیلی خوبه اما یک مشکل بزرگ داره اون هم اینکه متاسفانه پیک های اون بقیه پول رو پس نمیدهند. که بنظرم برای یه همچین برندی خیلی زشته ! مثلا بارها شده حتی هزار تومانی رو گفتند که ندارند و ندادند متاسفانه .. لطفا رسیدگی بشه ممنون


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها