جمعه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۵:۱۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۲۹۳۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت

توزیع گسترده گوشت گرم و منجمد در شبکه‌های توزیعی

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در توسعه بازرگانی داخلی ، از عرضه گسترده گوشت گرم و منجمد در شبکه‌های توزیعی با قیمت تعادلی خبر داد و افزود :‌ پیش بینی می شود که طی روزهای آینده قیمت گوشت قرمز روند نزولی داشته باشد .

"محمد علی ضیغمی" در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت با اشاره به تغییر قیمت گوشت قرمز و افزایش تقاضا در ایام پایانی سال ، گفت : به منظور تعدیل قیمت و کنترل عرضه و تقاضا عرضه گوشت گرم و منجمد با قیمت‌های تعادلی در شبکه‌های مختلف توزیعی از جمله نمایشگاه‌ها‌، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار در دستور کار شرکت پ‍شتیبانی امور دام با همکاری بخش خصوصی قرار گرفته است .

وی از ورود ۳۰ هزار تن گوشت منجمد خبر داد و افزود :‌این میزان هم اکنون در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره با قیمت‌های مصوب در حال عرضه است همچنین گوشت گرم نیز تعادلی از طریق شبکه‌های مختلف توزیع می شود.

ضیغمی با بیان اینکه محدودیتی در عرضه وجود ندارد ، قیمت گوشت گرم تنظیم بازاری را ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین تر از کف بازار اعلام کرد و گفت : توزیع روزانه و بر مبنای میزان جذب بازار صورت می گیرد .

به گفته وی روزانه حدود ۴۰ تن گوشت گرم تعادلی علاوه بر تولید معمول در بازار عرضه می شود.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در باره دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز گفت : خللی كه در تامین گوشت قرمز ایجاد شد علت اصلی این افزایش بود البته این تنها عامل نبود بلکه افزایش هزینه‌های تولید عامل دیگری بود که موجب تغییر نرخ گوشت‌های داخلی شد .

وی افزود : با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده نرخ‌ها روند نزولی داشته باشند اما نباید انتظار داشت که قیمت‌ها ظرف یک هفته به حالت قبلی خود بازگردد/

(جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰) ۱۵:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها