یکشنبه / ۳ دی ۱۳۸۵ / ۱۷:۲۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۲۵۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۵
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
دبیر دوم بازرگانی سفارت ژاپن:

مردم ژاپن به بسته‌بندی‌های شکیل زعفران گرایش دارند

دبیر دوم اقتصادی و بازرگانی سفارت ژاپن تبلیغات منفی علیه زعفران ایران در ژاپن را کارساز ندانست و گفت: «ژاپن از واردات زعفران درجه یک ایران حمایت می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «هیدتوشی ایشیزاوا» در بازدید از واحدهای صنعتی خراسان رضوی و بزرگترین واحد فرآوری و بسته­بندی بهداشتی زعفران در شهرک صنعتی توس با ابراز خرسندی از پیشرفت­های صنعتی استان، بخش خصوصی را در صنعت زعفران بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد.

او در جلسه‌ای که به دعوت صندوق توسعه­ی صادرات زعفران ایران با تولیدکنندگان و صادرکنندگان این کالا تشکیل شده بود، بر لزوم رشد صنعت بسته­بندی در ایران تاکید کرد و گفت: «امروز زعفران ایران با نام اسپانیا در ژاپن مصرف می­شود و کیفیت بالای کالای تولیدی ایران به نام اسپانیا تمام می‌شود

دبیر دوم اقتصادی و بازرگانی سفارت ژاپن با اشاره به تحقیقات پزشکی صورت گرفته بر روی خواص دارویی زعفران گفت: «مصرف ماهانه سه گرم زعفران برای سلامتی انسان مفیدست که اگر ‌10 تا ‌12 درصد جمعیت ژاپن را به این اعتقاد برسانیم، بازاری ‌360 تنی در ژاپن پذیرای زعفران ایران است

او سرمایه­گذاری در زمینه­ی بسته­بندی زعفران در ایران را به دلیل کم ‌ثباتی برخی قوانین و شرایط، میسر ندانست و افزود: «ترجیح می­دهیم در جهت گسترش صادرات به طرف ژاپنی واردکننده، یارانه دهیم و برای مشارکت در نمایشگاه­ها یاری و یا امکان سرمایه­گذاری در ژاپن را برای فرآوری و بسته­بندی زعفران فراهم کنیم

هیدتوشی ایزوا بسته­بندی در ژاپن را از دیگر راه­های کاهش قیمت تمام شده و از جمله حمل و نقل خواند و ادامه داد: «این کار می­تواند موجبات گسترش صادرات را فراهم آورد و راه­حل مناسبی برای هزینه­ی چند برابری بسته­بندی زعفران در برابر وزن خالص این کالاست

دبیر دوم اقتصاد و بازرگانی سفارت ژاپن بسته بندی های یک و یک و نیم گرمی و درج خواص داروی این ماده غذایی بر روی بسته­بندی را موجب افزایش فروش و صادرات آن خواند و گفت: «در حال حاضر هر گرم زعفران در ژاپن ‌15 دلار به فروش می­رسد

او با اشاره به سایت جت­رو و بازار بزرگ ژاپن برای زعفران، استفاده از این سایت را برای کاهش هزینه­های بازاریابی و استفاده از واحدهای بسته­بندی ژاپنی مفید اعلام کرد و افزود: «هم اکنون در ژاپن فقط برای یک غذای مخصوص اسپانیایی که طرفدار زیادی هم ندارد، از زعفران استفاده می‌شود، ولی به دنبال معرفی خواص دارویی آن و قرار دادن این کالا در سبد غذایی هر خانواده هستیم

ایزاوا با اشاره به رطوبت هوا در ژاپن بر لزوم توجه به این امر در بسته­بندی­ها تاکید کرد و ادامه داد: «مردم ژاپن بیشتر به رنگ­های لطیف و بسته­بندی­های شکیل گرایش دارند

(یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵) ۱۷:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها