سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ / ۰۹:۱۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۲۱۰۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
دبیر همایش:

بازشناسایی زنجیره تامین صنعت نیشکر محور توسط پایدار در کشور است

دبیر همایش پنجاهمین سالگرد صنعت نیشکر ایران و چهارمین همایش فن‌آوری نیشکر ایران گفت: بازشناسایی زنجیره تامین صنعت نیشکر به‌عنوان محور توسط پایدار در کشور و استان در حوزه‌های چهارگانه و مهم توسعه اقتصادی، توسعه انسانی، توسعه زیست محیطی و توسعه زیرساختی از اهداف ویژه و راهبردی همایش است.

حسین ولی‌عیدی در همایش پنجاهمین سالگرد صنعت نیشکر و چهارمین همایش فن‌آوران نیشکر ایران که امروز(25 بهمن‌ماه) در محل آمفی‌تئاتر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: معتقدیم توسعه صنعت نیشکر در استان به‌راحتی می‌تواند این چهار بعد را گسترش داده و توسعه‌ای همه جانبه در استان ایجاد کند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: اعتبارسازی اجتماعی و ایجاد سرمایه اجتماعی برای این صنعت 50 ساله و نیم قرنی، تدوین استراتژی برای افزایش دوره بلوغ حیات نیشکر، ایجاد انگیزه و فرصت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سرازیر شدن نیرو در طرح‌های توسعه‌ای جدید در تولید نیشکر و در نهایت افزایش انگیزه 52 هزار نفر از کارکنان توسعه نیشکر، دیگر اهداف ویژه و راهبردی در برگزاری این همایش است.

 

 

 

رییس جمعیت علمی فن‌آوران نیشکر ایران با بیان تاریخچه تشکیل این جمعیت تصریح کرد: جرقه‌های ایجاد این جمعیت از سال 83 و توسط هیات موسس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی زده و در سال 86 به طور رسمی با هدف توسعه کمی و کیفی نیشکر در ایران آغاز به‌کار کرد.

 

 

 

ولی عیدی افزود: این جمعیت چشم‌انداز خود را دستیابی به جایگاه موثر علمی، پژوهشی، فنی و مهندسی محصول نیشکر و صنایع جانبی وابسته به آن در سطح ملی و همچنین بین‌المللی قرار داده و با در نظر گرفتن اهداف متفاوت خود از جمله ارتقا کیفی و کمی محصول نیشکر و ترویج کشت نیشکر در استان راهبردهایی را طراحی و پیگیری کرد.

 

 

 

وی ادامه داد: در این جمعیت طرف‌های ذی‌نفع شامل مجموعه دولت، مراکز قانون‌گذاری مانند مجلس شورای اسلامی، شورای انجمن‌های علمی وزارت علوم، مجموعه تولید کنندگان صنعت نیشکر، مصرف‌کنندگان، اعضا هیات علمی دانشگاه و اعضاء وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را شناسایی می‌شوند و به انتظارات آنها این جمعیت که یک موسسه میان نهادی و ترکیبی از این طرف‌های ذی‌منع است، در حد امکان پاسخ داده می‌شود.

 

 

 

دبیر این همایش یکی از اهداف همایش را رسیدن به مطالبات مدنظر طرف‌های ذی‌نفع جمعیت علمی فن‌آوران نیشکر ایران در فرآیند همایش عنوان کرد و افزود: اعضای جمعیت شامل 520 نفر عضو حقیقتی، 10 کشت و صنعت نیشکر خوزستان و 10 شرکت موجود در صنعت نیشکر استان است.

 

 

 

ولی عیدی با اشاره به اینکه این جمعیت سالانه همایش‌هایی در قالب‌های مهندسی و علمی برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: امسال به علت تقارن همایش‌های سالانه با پنجاهمین سالگرد صنعت نیشکر ایران که به پنجاهمین سال بهره‌برداری از کشت و صنعت هفت تپه بر می‌گردد، موضوع همایش با محوریت پنجاهمین سالگرد صنعت نیشکر برگزار گردید و قرار شد از حوزه‌های مقالات علمی، فنی ـ مهندسی اجتناب و به مقالات حوزه پنجاهمین سالگرد صنعت نیشکر پرداخت شود.

 

 

 

وی افزود: همچنین برخی از محورهای همایش نیز شامل صنعت نیشکر پنجاه سال حرکت بدون وقفه، امنیت غذایی و خودکفایی در شکر و صنایع پایین دستی نیشکر و بررسی وضعیت اقتصادی این صنعت در استان است و تلاش داریم ضمن معرفی این صنعت شرایط موجود را بررسی و برای آینده آن برنامه‌ای طراحی شود.

.

.

.

.

.

ایسنا

(سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها