دوشنبه / ۱ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۷
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۱۷۳۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

طی نامه‌نگاری به رئیس مجلس اسامی 5 واردکننده اصلی میوه کشور اعلام شد

اتحادیه وارد کنندگان و صادرکنندگان میوه در واکنش به گزارش فارس طی نامه‌ای به لاریجانی رئیس مجلس اسامی وارد کنندگان و صادرکنندگان اصلی میوه کشور را اعلام کرد.

اتحادیه وارد کنندگان و صادرکنندگان میوه در واکنش به گزارشی با عنوان " گزارش فارس از گرانی میوه‌های بی‌مزه پرزرق و برق، میوه‌هایی که 160 درصد گرانتر از میادین تره‏بار فروخته می‌شود " و اظهار نظر سید حسین نقوی نماینده ورامین در این گزارش که گفته بود، " انحصار واردات میوه در کشور دست مافیا و آن هم 3 الی 4 نفر است " ، نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته و با انتقاد از اظهارات نقوی اسامی چند نفر را که نقش محوری در واردات و صادرات میوه کشور دارند اعلام کرده است.


متن کامل نامه اتحادیه وارد کنندگان و صادرکنندگان میوه به لاریجانی به شرح زیر است:

با توجه به مباحث مطرح شده در زمینه واردات میوه از طرق مختلف و به‎خصوص گزارش مورخ 29 تیر 89 خبرگزاری فارس به شماره:8904280476 (1) که به نقل از جناب آقای نقوی حسینی نماینده محترم ورامین در مجلس آورده شده است " انحصار واردات میوه در کشور دست مافیا و آن هم 3 الی 4 نفر است " (نقل به مضمون) این اتحادیه لازم دید توضیحاتی در این زمینه ارائه دهد ، لذا در همین رابطه نامه ای خطاب به جناب آقای دکتر لاریجانی ، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران ، ارسال شد که مشروح آن در ادامه آورده شده است.


جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران
با سلام،
احتراماً با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای حضرت‏عالی به استحضار می‌رساند خبرگزاری فارس در تاریخ 89/4/29 به نقل از نماینده محترم ورامین آقای نقوی حسینی اعلام نموده است واردات میوه در ایران در دست مافیای سه یا چهار نفر است.
جناب آقای رئیس در فرهنگ لغت مافیا به عنوان دولت ستیزی ، سازمان سری دولت ستیز ، سازمان سری و قانون شکن است ، آیا در شأن نماینده مجلس است که از تریبون مجلس به اعضای این اتحادیه توهین نماید بدون اینکه دادگاه و یا ارگانی اعضای این اتحادیه را محکوم به مافیا نموده باشد.
امروز که آمریکا و اروپا ما را تحریم کرده در مجلس هم باید ما تحریم شویم ، چگونه است که نماینده‌ای به خود اجازه می‌دهد به اعضای یک اتحادیه برچسب مافیا بزند.
واردکنندگان کار خلاف نکرده و با مجوز رسمی از دولت محترم و گاهی برای حمایت از دولت اقدام به واردات میوه نموده‌اند و همواره واردکنندگان از دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران بوده و در این راستا با وزارت محترم بازرگانی در ایام ضرور و اعیاد جهت رفع کمبودها و گرانی و تنظیم بازار همکاری نزدیک داشته‌اند و آخرین عملکرد آنها در اسفند 88 و فروردین 89 می‌باشد که موز در میادین عمده 10،000 ریال و درخرده فروشی 12،000 ریال و پرتقال خارجی در میادین عمده 10،000ریال و در خرده فروشی‌ها 12،000ریال و ... به فروش رسیدو هیچ‎گونه مشکلی در توزیع به لطف خدا نداشتیم و امروز هم اعضای این اتحادیه در خدمت نظام مقدس و دولت محترم می‌باشند.
آقای رئیس واردات میوه از زمستان 86 شروع شد که با آن سرمای بی‌سابقه که خیلی از باغات ما آسیب جدی دید و پیش‌بینی می‌شد که در ایام نورورز سال 87 دچار کمبود و گرانی شویم ، دولت تصمیم گرفت که میوه وارد شود ، لذا بر اساس مقررات واردکنندگان اقدام به واردات نمودند.
اما آن چند نفر که نماینده محترم مطرح نموده‌اند به شرح ذیل می‌باشند:
1-شرکت صادرات میوه اتحاد به مدیریت حاج علی اصغر رزازیان (اولین واردکننده موز و صاحب نظر در زمینه واردات و رنگ‏آوری موز) و شرکت میوه طلایی ایران به مدیریت محمود رزازیان با فعالیت‌های اقتصادی مسبوق به پیشینه‌ای درخشان و شناخته‌شده که به‎کرّات از سوی مقامات دولتی مورد توجه و تحسین قرارگرفته‌اند با سرمایه‌گذاری و خدمت رسانی طی ایجاد سردخانه‌های متعدد با حجم بالا از جمله سردخانه 20 هزار تنی در استان قزوین مجهز به امکانات سورتینگ و رنگ‌آوری و سردخانه 30 هزار تنی بسیار مجهز به تجهیزات و امکانات روز دنیا در استان تهران ، احداث باغات مرکبات و کیوی به شیوه علمی و صنعتی در استان مازندران و ایجاد باغ سیب با پایه مالینگ به شیوه علمی و صنعتی در دماوند موجبات اشتغالزایی قابل توجهی شده‌اند.
2-بازرگانی گروه ارجمندی با داشتن سه نسل تجربه در تولید و تجارت میوه و تره‌بار به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت میوه در خاورمیانه می‌باشد که در دهه هفتاد با تشویق اتحادیه نسبت به آغاز سرمایه‌گذاری در کشور اقدام نمودند و در مدت کمتر از یک دهه بالغ بر 800 میلیارد ریال در زمینه احداث سردخانه‌های پیشرفته ، باغهای مدرن از جمله احداث باغ کیوی به مساحت 100 هکتار در استان گیلان ، بزرگترین سردخانه خاورمیانه به ظرفیت 82 هزار تن در استان تهران ، مجتمع سردخانه سمیرم با ظرفیت 35 هزار تن در استان فارس ، مجتمع کشت و صنعت اقلید به مساحت 800 هکتار در استان فارس ، مجتمع سردخانه‌های ترانزیتی با ظرفیت 5000 تن در استان بوشهر و مجتمع حمل و نقل داخلی و بین‌المللی به تعداد 160 دستگاه کشنده و یخچال اقدام نموده‌اند که موجبات اشتغال بیش از 12000 نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده‌است.
3-شرکت میوه جهانی پارس با مشارکت شرکت خارجی UniFruiti اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه تولید ، سورتینگ ، عمل آوری ، بسته‌بندی و نگه‌داری میوه در سالهای اخیر با تشویق اتحادیه نموده‌است که از جمله می‌توان به واحد شستشو ، سورتینگ ، درجه بندی و بسته‌بندی سیب با ظرفیت 20 تن در ساعت ، ساخت سردخانه با ظرفیت 5000 تن و خطوط ماشین آلات کامل فرآوری مرکبات و کیوی در استان مازندران و ساخت سردخانه با ظرفیت 14000 تن مجهز به سیستم درجه‌بندی و بسته‌بندی میوه‌ در استان تهران اشاره نمود. این سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر اشتغالزایی مؤثر موجبات کنترل کیفی میوه‌های صادراتی و وارداتی را شده‌است.
4-شرکت عبدالرحمن ارجمندی با احداث سردخانه‌های متعدد 30 هزار تن در شیراز ، 20 هزار تن در استان تهران ، 5 هزار تن در استان مازندران و احداث باغات مختلف من‏جمله 30 هکتار در استان مازندران نقش بهسزایی در تولید و ذخیره سازی میوه دارند.
5-شرکت مواد غذایی اتاق‌های سرد با احداث 20 هزارتن سردخانه کنترل اتمسفر و 10 هزار تن در استان تهران و 20 هکتار زمین کشاورزی در تولید تره‌بار در ذخیره‌سازی میوه و تنظیم بازار نقش بهسزایی دارند.
(بدیهی است میوه‌هایی که به صورت قاچاق و گسترده وارد کشور می‌شود درحد توان اعضای این اتحادیه نمی‌باشد و واردکنندگان قاچاق آفات و بیماری‌های گیاهی را به کشور وارد می‌نمایند.)
آیا افراد و شرکت‌های ذکر شده در بالا اعضای مافیا می‌باشند؟!
آیا عملکرد آنها جز سرمایه‌گذاری ، تولید و اشتغال‌زایی چیز دیگری است.
امید است موضوع مورد بررسی قرارگرفته و با توجه به توضیحات داده شده دستور فرمایید موضوع به هر نحو که صلاح می‌دانید در رسانه‌ها بازتاب پیدا کند.

فارس

(دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها