چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۶۰۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آخرین قیمت انواع میوه در میادین

پیاز سفید ‌٢٥٠ و سیب‌زمینی ‌٤٠٠ تومان گیلاس تک دانه مشهد ‌٣٥٠٠ و سیب دماوند ‌٨٠٠ تومان

حسین مهاجران ـ ‌رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران ـگفت: هندوانه هم اکنون کیلویی 250 تومان تا 300 تومان عرضه می‌شود و اگر از این پایین‌تر بیاید تولیدکننده ضرر می‌کند.

وی ادامه داد: طالبی مرغوب و خوب هم کیلویی 400 تومان در میادین فروش می‌رود که با توجه به اینکه اکنون طالبی در بیشتر مناطق به دست آمده، در 10 روز آینده قیمتش پایین خواهد آمد. گرمک هم بین 300 تا 350 تومان کیلویی عرضه می‌شود و در مجموع قیمت این سه قلم صیفی‌جات مناسب است.

وی درعین حال قیمت خیار و گوجه فرنگی موجود در میادین را مناسب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو خیار مرغوب 350 تومان و خیار گلخانه‌ای یزد 400 تومان است. گوجه فرنگی هم اگر با کیفیت و خوب باشد، بیشتر از 300 تومان در هر کیلو فروخته نمی‌شود.

مهاجران درباره میوه‌های موجود در میادین میوه نیز گفت: زردآلوی شهریار و شاهرود و گوجه درختی شهریار به بازار آمده که هر کیلو زردآلو با کیفیت 2500 تومان و کمتر از آن هزار تومان عرضه می‌شود. گوجه درختی شهریار و فومنات هم کیلویی 1500 تومان است که بسته به درجه کیفیت آن تا زیر 1500 تومان فروش می‌رود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران قیمت هر کیلو گیلاس تک دانه مشهد را 3500 تومان و گیلاس تلخک شهریار را 1500 تومان عنوان کرد.

وی از هلو و آلو به عنوان دیگر میوه‌های موجود در میادین نام برد و گفت: امسال خیلی شعار می‌دهند که آلو کم است در حالی که شاید در یک منطقه کم باشد ولی مناطق پرباری هم مثل شمال، گنبد، ساری و مغان داریم که از 20 خرداد ماه خواهد آمد.

مهاجران ادامه داد: در کنار آلو، هلوی مغان هم خواهد آمد که از دهم این برج چیدن آن را آغاز کرده‌اند و نزدیک به 15 هزار تن باغ‌ ِ دشت مغان هلو است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در ادامه قیمت هر کیلو انگور یاقوتی در میادین میوه را 1500 تومان ذکر کرد و گفت: تا دو هفته آینده انگور یافت آباد که ارزان‌ترین انگور است، به بازار خواهد آمد.

وی در عین حال قیمت هر کیلو سیب دماوند را 800 تومان عنوان کرد و گفت: این رقم قیمت تمام شده سیب است.

مهاجران قیمت هر کیلو شبرنگ شیلی را 3500 تومان ذکر و اضافه کرد: بیشترین شلیل‌ ما وارداتی و از کشور شیلی است اما چون طعم و مزه ندارد، تغییر قیمتی در بازار ایجاد نمی‌کند اما تا 15 روز آینده شلیل ساری، گرگان و دشت مغان به بازار می‌آید.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران از سیب فرانسوی و شیلی و موز آفریقایی و اکوادوری به عنوان دیگر میوه‌های وارداتی به کشور نام برد و گفت: هر کیلو موز به قیمت هزار تومان فروش می‌رود و ظاهرا در کنار گذر چابهار، باغاتی را نشاء کاری کرده‌اند که تا پنج سال آینده دیگر نیازی به واردات موز، انبه، آناناس و خربزه درختی نداشته ‌باشیم.

او از ورود گلابی‌های چینی منطقه شهریار تا 25 روز آینده خبر داد و افزود: گلابی جنگلی هم اکنون در بازار هست ولی متاسفانه دیگر گلابی‌های مشهور دم کج، شاهک و حاج علی یاسی کمتر دیده می‌شود و گلابی‌های چینی بر آنها پیشی گرفته‌اند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در پایان قیمت هر کیلو پیاز سفید را 250 تومان، سیب زمینی اصفهان را 420 تومان و سیب زمینی گرگان را 400 تومان ذکر کرد.

(چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹) ۱۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها