سه شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۴۸۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رییس جدید سازمان دامپزشکی

تب برفکی باعث مرگ و میر در جمعیت انسانی نخواهد شد

رییس جدید سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه در این سازمان اقدامات گسترده‌ پیشگیرانه، بهداشتی و قرنطینه‌ای در زمینه بیماری تب برفکی، (نوع o هندی) در حال انجام است افزود: در چند روز آینده فاز 21 واکسیناسیون تب برفکی نیز در جمعیت دامی کشور آغاز خواهد شد.

دکتر سید محسن دستور گفت با بیان اینکه برای کنترل و مهار این بیماری تمام اقدامات موثر در سازمان دامپزشکی کشور در حال انجام است،‌ ادامه داد: هر چند که این بیماری بین انسان و دام مشترک است ولی تاثیر آن در جمعیت انسانی ناچیز است و باعث مرگ و میر در جمعیت انسانی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: درباره این بیماری بیشتر خطرات و عوارضی همچون کاهش تولید و تلفات در جمعیت دامی و مسائل اقتصادی ناشی از آن اصل است و اگر در جمعیت انسانی تاثیری هم داشته باشد بسیار ناچیز است و این سازمان تنها روی مباحث دامی مرتبط با این بیماری کار می‌کند.

دستور که امروز جانشین دکتر مجتبی نوروزی در سازمان دامپزشکی کشور شده است، اولویت‌های خود را در این سازمان انجام وظایف، خدمات رسانی به مردم و کنترل و مبارزه با بیماری‌ها ذکر کرد و گفت: تعامل بین بخشی و تعامل با بخش‌های اجرایی و نظام دامپزشکی و... نيز ازدیگر اولویت‌های ما در سازمان دامپزشکی خواهد بود.

با حکم وزیر جهاد کشاورزی دکتر سید محسن دستور که پیش از این مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی بود جایگزین دکتر مجتبی نوروزی شد.

(سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹) ۱۴:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها