جمعه / ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۵۱۶۱
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

قزاقستان صادرات محصولات کشاورزی به ایران را افزایش می دهد

قزاقستان برنامه ریزی کرده است در سا ل 2018میلادی محصولات کشاورزی ، گوشت و دام زنده به جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر را افزایش دهد .

به گزارش خبرگزاری ' کازینفورم ' قزاقستان ، این کشور نقشه راه ویژه ای برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی مانند گندم ، انواع گوشت و دام زنده تدوین کرده است .
«نورژان آلتایوف» معاون وزیر کشاوزی قزاقستان اعلام کرد ، الزامات دامپزشکی درباره صادرات گوسفندهای زنده ، بره یخ زده و بره سرد با جمهوری اسلامی ایران هماهنگ شده و در سال 2017 میلادی برای نخستین بار صادرات گوسفند و بره زنده آغاز شده است .
وی افزود: در اوایل سال جاری میلادی نیز الزامات صادرات گوشت گاو و گاو زنده به جمهوری اسلامی ایران مورد توافق قرار خواهد گرفت .
معاون وزیر کشاورزی قزاقستان گفت : ما همچنین در باره شرایط خاص صادرات گندم به جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیدیم و قرارداد میان شرکت ' پرودکورپوراسیا' قزاقستان و شرکت های ایرانی در باره واردات این محصول امضا شده است.
قزاقستان همچنین برنامه ریزی کرده است حجم صادرات محصولات ماهی ، بره یخ زده ، عسل ، گندم ، گوشت اسب ، اسب زنده و سویا به چین را افزایش دهد و تفاهمنامه در باره صادرات این محصولات نیز میان دو کشور امضا شده است .
به گفته نورژان آلتایوف ، قزاقستان در سال 2018 میلادی برنامه ریزی کرده است گوشت مرغ ، گوشت گوسفند و گاو و سایر محصولات دامداری به امارات متحده عربی را 30 الی 50 درصد افزایش دهد .
وی افزود: در رابطه با عربستان، قزاقستان موفق شده است محدودیت هاي صادرات گوسفند و گاو زنده و نیز گوشت گوسفند و بره به این کشور را از سر راه بردارد .
معاون وزیر کشاورزی قزاقستان همچنین اعلام کرد: این کشور موفق شد حجم صادرات محصولات کشاورزی را از یک میلیارد و 580.3 میلیون دلار در سال 2016 میلادی به یک میلیارد و 758.2 میلیون دلار در سال 2017 میلادی را افزایش دهد .

(جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها