جمعه / ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۱۶۰
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تخم‎مرغ شانه‎ای ۱۲۵۰۰ تومان شد، گران‎تر نخرید

هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف تهران به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت، این در حالی است که این محصول هفته قبل به قیمت ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

قیمت تخم‌مرغ دوباره کاهش‌یافته و هر شانه از نوع ایرانی این محصول حدود 12 هزار و 500 تومان در تهران به فروش می‌رسد، هرچند که در برخی از مناطق با قیمت متفاوت به فروش می‌رسد.
درحالی‌ قیمت هر شانه تخم‌مرغ فله 30 عددی اکنون حدود 12 هزار و 500تومان به فروش می‌رسد که  در هفته‌های گذشته -به دلیل عوارض ناشی از معدوم کردن بیش از 14 میلیون  مرغ تخم‌گذار در سال جاری - به 16 هزار تومان تا 20 هزار تومان رسیده بود.
قبل از گرانی، قیمت مصوب تخم مرغ در شانه‌های 30 عددی در میادین میوه و تره‌بار کمتر از 12 هزار تومان(11 هزار و 800 تومان) بود و در سطح شهر نیز در همین حدود به فروش می رسید.
بنابراین گزارش، دولت بعد از بالا گرفتن نارضایتی‌ از قیمت‌ها، با تأخیر برای تنظیم بازار تخم‌مرغ و شکست قیمت، اقدام به واردات تخم‌مرغ ترکیه‌ای با عاملیت بخش خصوصی کرد و بر اساس اعلام انجام‌شده در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به قیمت 12 هزارو 600 تومان توزیع شد.
بیشتر بخوانید: 116 تن تخم مرغ وارد کشور شد
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، ستاد تنظیم بازار نیز قیمت هرشانه تخم‌مرغ را  12 هزار و600 تومان  و به عبارتی دانه‌ای 420 تومان تعیین کرده است و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز  تأکید کرده که  این قیمت حداکثر نرخ فروش بوده و فروختن بیش از آن گران‌فروشی  به‌حساب می‌آید  و مردم می‌توانند موارد گران‌فروشی را  به این سازمان و شماره تلفن 124 اعلام کنند. /تسنیم

(جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها