جمعه / ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۵۱۵۴
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

کمبود ذخایر استراتژیک، عامل اصلی واردات برنج در زمان ممنوعیت

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: یکی از دلایل واردات برنج در زمان ممنوعیت، کمبود ذخایر استراتژیک است.

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج با انتقاد از این مسئله که شرکت بازرگانی دولتی در زمان ممنوعیت اقدام به واردات برنج کرده است، اظهار کرد: با توجه به صدور بخشنامه ممنوعیت واردات برنج، بخش دولتی و خصوصی نیز موظف به رعایت آن هستند، در حالیکه شرکت بازرگانی دولتی وابسته به وزارت جهاد این مصوبه را نقض کرده است.
وی یکی از دلایل واردات برنج در زمان ممنوعیت را کمبود ذخایر استراتژیک اعلام کرد و افزود: با توجه به رکود در بازار برنج ایرانی ، مسئولان می توانند کسر ذخایر استراتژیک را از این طریق تامین کنند.
کشاورز با اشاره به اینکه واردات برنج در زمان ممنوعیت با روح قانون همخوانی ندارد، گفت: با توجه به پایان تاریخ ذخایر استراتژیک ، دولت به دنبال جایگزینی است که به نظر می رسد در اوضاع کنونی به سبب حمایت از تولید داخل؛ واردات برنج را ممنوع اعلام کرده است. اما عرضه برنج های وارداتی می تواند، بر شرایط رکود بازار بیش از پیش دامن بزند.
به گفته وی؛ نبود مدیریت لازم شرکت بازرگانی دولتی ، سیاستگذاری واردات برنج در زمان ممنوعیت را به همراه داشته است.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: اگر دولت با واردات برنج به دنبال جایگزینی برای محصول مانده در انبارها است، باید شرایطی قائل شود که به سبب رقابت  بخش خصوصی، بتواند واردات را انجام دهد .
وی در خاتمه گفت: در شرایط کنونی، بازرگانی دولتی بدون رقابت اقدام به عرضه برنج وارداتی در بازار می‌کند و مسئولان باید  نسبت به این مسائل پاسخگو باشند؛ زیرا سهم واردکنندگان رسمی یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 500 هزار تن و سهم بازرگانی دولتی  تنها 100 هزارتن است. /باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها