جمعه / ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۵۱۵۳
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس سرویس عمومی

میزان هدر رفت مواد غذایی در ایران نگران کننده است

عضو شورای خانه کشاورز گفت: افزایش دور ریز مواد غذایی ناشی از کیفیت پایین تولید، نبود بازار مناسب در صنایع تبدیلی و تکمیلی نگران کننده است.

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز  با اشاره به اینکه ایران رتبه سوم دور ریز مواد غذایی در دنیا را داراست، اظهار کرد: افزایش دور ریز مواد غذایی ناشی از کیفیت پایین تولید، نبود بازار مناسب و اوضاع نابسامان در صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده، که این روند بسیار نگران کننده است.
به گفته وی؛ افزایش دور ریز نان علل مختلفی نظیر کیفیت پایین پخت ، نحوه نامناسب تبدیل گندم به آرد و نگه داری غیر اصولی مواد اولیه در انبارها دارد.
اسدی با اشاره به اینکه امسال چند صد هزارتن سیب به سبب نبود بازار از بین رفت، گفت: هدر رفت این میزان تولید، تنها ناشی از نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی کافی رخ داده است، در حالیکه با توجه بیشتر مسئولان به این بخش می توان آمار بالای ضایعات را به حداقل رساند.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با انتقاد از شرایط نامساعد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش بیان کرد: تسهیل قوانین زیر ساختی ایجاد صنایع مواد غذایی، توسعه کشاورزی مدرن و ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی پیشرفته ، جلوگیری از اتلاف منابع عظیم خدادادی نظیر آب و خاک را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه آمار بالای دور ریز مواد غذایی با دین اسلام در تناقض است، تصریح کرد:  علی رغم آنکه آموزش‌های دینی و فرهنگی بر جلوگیری از اسراف مواد غذایی تاکید فراوانی دارد، اما بخش کشاورزی و صنایع غذایی جزء رتبه های نخست، در آمار هدر رفتِ محصولات در دنیا محسوب می شود. /باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها