جمعه / ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۵۱۴۹
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نصب کد ۱۸ رقمی برای شناسایی محصولات ارگانیک

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: نصب کد ۱۸ رقمی محصولات ارگانیک نشان دهنده کلیه شاخص‌های تولید نظیر مزرعه کشت، نوع و نحوه توزیع محصول و شرکت‌های تولید کننده است.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از نصب کد 18 رقمی برای شناسایی محصولات ارگانیک خبر داد و گفت: تولیدکنندگان محصولات ارگانیک  دارای گواهی‌نامه بازرسی  بین المللی بیش از استاندارد 11 هزار ایران پس از تایید این گواهی نامه از سوی کمیسیون بازرسی انجمن می توانند کد 18 رقمی محصولات خود را دریافت کنند.
وی افزود: کد 18 رقمی محصولات ارگانیک نشان دهنده کلیه شاخص‌های تولید نظیر مزرعه کشت، نوع و نحوه توزیع محصول و شرکت های تولیدکننده است، به طوریکه  با وارد کردن کد شناسه در سایت انجمن، تمامی اطلاعات قابل دسترسی است.
نورانی با اشاره به اینکه مصرف بیش از حد سموم و کودهای شیمیایی بر شیوع بیماری های مختلف در کشور بی تاثیر نیست، بیان کرد: توسعه کشت و مصرف محصولات ارگانیک می تواند در کاهش بیماری های ناشناخته نظیر اوتیسم، انواع سرطان و آلزایمر ناشی از استفاده مواد غذایی ناسالم جلوگیری کند.
رئیس انجمن ارگانیک ایران با اشاره به اینکه گردش مالی سالانه محصولات ارگانیک در دنیا بیش از 80 میلیارد دلار است، افزود: با توجه به آنکه تولید و مصرف محصولات ارگانیک درکشورهای اروپایی،آمریکا و cis روبه افزایش است اما سهم ما در این حوزه کمتر از یک درصد است. /باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها