جمعه / ۲۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۷۴۱
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان:

یخ‌زدگی باعث کاهش تولید انار در استان اصفهان شد

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سرمای نابهنگام سال گذشته عامل بروز خسارات فراوان به بافت میان بافتی درختان انار در سطح استان شد و تولید انار را از لحاظ کیفی و کمی کاهش داد.

محمدمهدی حداد اظهار کرد: رقم انار نادری بادرود از لحاظ کیفیت یک برند مطرح در سطح کشور و منطقه محسوب می‌شود.
وی افزود: سرمای نابهنگام سال گذشته عامل بروز خسارات فراوان به بافت میان بافتی درختان انار در سطح استان شد و تولید انار را از لحاظ کمی و کیفی کاهش داد.
 معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد:  خسارت‌ها به باغات تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود و در سال گذشته پس از یخ‌زدگی باغات  مهلت بیمه درختان را تا پایان آذر ماه تمدید کردیم تا باغ‌های انار بتوانند محصول خود را بیمه کنند.
وی گفت: از لحاظ کیفی و کمی به محصولات کشاورزی خساراتی وارد شد که در نتیجه آن  از هشت هزار و 600 هکتار از باغ‌های اناری که در سطح استان بود و در سال‌های قبل بالغ‌ بر 140 هزار تن انار از آن‌ها برداشت‌ شده بود امسال تنها  100 هزار تن انار برداشت‌ شده است.
حداد ادامه داد: سرمازدگی سال گذشته میزان تولید انار در بادرود را نیز از 25 هزار تن به کمتر از دو هزار و 500 تن کاهش داد.
 معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به فرصت توسعه کاشت گیاهان دارویی نیز گفت: وزرات جهاد کشاورزی برای تولید گیاهان دارویی اهمیت ویژه‌ای قائل است و به فعالان عرصه پرورش گیاهان دارویی تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند.
*ضرورت پرداخت خسارات به کشاورزان خسارت‌دیده
حسین میرزاییان نیز اظهار کرد: به دلیل سرمازدگی سال گذشته به باغات انار  بادرود خسارات فراوانی وارد آمد که مسؤولان استان باید در راستای کمک به کشاورزان منطقه تلاش کنند.
وی افزود: جشنواره انار باید زنده بماند و تلاش‌ها برای حفظ انار نادری بادرود به‌ عنوان یک رقم مطرح در سطح کشور صورت گیرد و دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی هم مسؤولان منطقه و هم کشاورزان را در حفظ این رقم حمایت کنند.
عضو شورای عالی استان‌های کشور  به‌ احتمال برگزاری همایش تغییر الگوی کشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در بحث کشاورزی، در آینده همایش تغییر الگوی کشت با حضور مسؤولان استانی و در صورت امکان مسؤولان کشوری در بادرود برگزار می‌شود. /فارس

(جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها