جمعه / ۱۷ آذر ۱۳۹۶ / ۲۳:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۵۷۲
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه صورت گرفت

نظارت دامپزشکی بر ذبح بیش از 11 هزار رأس دام در کشتارگاه‌های قزوین

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از نظارت 11 هزار و 174 رأس دام شامل گوسفند، بز، شتر و شترمرغ در کشتارگاه‌های قزوین از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه خبر داد.

سیدبهمن نقیبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 11 هزار و 174 رأس دام شامل گوسفند، بز، شتر و شترمرغ در کشتارگاه‌های قزوین کشتار و پس از حذف 9 هزار و 517 کیلوگرم گوشت و آلایش دامی غیرقابل مصرف، مابقی تولیدات مورد تأیید دامپزشکی به بازار عرضه شد.
وی تشریح کرد: در هشت ماهه ابتدای سال جاری 18 هزار و 189 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام و دو هزار و 763 کیلو فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف معدوم شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین همچنین از ارجاع 25 پرونده تخلف در مراکز عرضه به مراجع قضایی خبر داد و افزود: در بازرسی‌هایی که توسط کارشناسان دامپزشکی در مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت می‌گیرد موارد مشکوک ضبط و توقیف شده و پس از نمونه‌برداری و انجام آزمایشات لازم تعیین تکلیف می‌شود که در این راستا پنج هزار و 380 مورد محموله مشکوک به فساد توقیف و 95 مورد نمونه‌برداری انجام شده است.
نقیبی در پایان به عموم مردم توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به بسته‌بندی و مهر تأیید دامپزشکی دقت کنند و هرگونه موارد مرتبط با بهداشت فرآورده‌های خام دامی را از طریق سامانه پیامکی 50001512 با اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در میان بگذارند. / اداره‌ کل دامپزشکی استان قزوین

(جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶) ۲۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها