پنج شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۶ / ۲۲:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۵۵۵
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نژادهای دام بومی استان زنجان اصلاح می‌شود

مدیرگروه پژوهشی علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان گفت: با آغاز فعالت آزمایشگاه IVF و مرکز کشت رویان دانشگاه زنجان نژادهای دام بومی استان اصلاح می‌شود.

رضا معصومی اظهار کرد: گروه پژوهشی علوم دامی پژوهشکده دانشگاه زنجان در بخش علوم دامی اولین گروه آموزشی در دانشگاه زنجان است و به لحاظ علمی رتبه مناسبی را نسبت به سایر دانشکده‌ها دارد.
وی با اشاره به پروژه اصلاح گوسفند نژاد افشاری، ادامه داد: این پروژه با هدف افزایش راندمان تولیدی و تولید مثل گوسفند نژاد افشاری در استان آغاز شد.
وی افزود: گوسفند نژاد افشاری در بین ۲۷ نژاد شناخته شده در کشور جزو نژادهای با توان تولید گوشت مناسب است و از آنجایی که هر نژادی نیاز به اصلاح دارد، این نژاد نیز در استان زنجان جزو نژادهای اصلاح شده است.
معصومی با اشاره به صنعت دوقلوزایی در گوسفندان، خاطرنشان کرد: نژاد گوسفند افشاری در جهت افزایش دوقلوزایی در این نژاد اصلاح شد و در حال حاضر گوسفندان با ژن دوقلوزایی در استان وجود دارند که راندمان تولید شده است.
 عضو هیات علمی علوم دامی پژوهشکده دانشگاه زنجان یادآور شد: آزمایشگاه IVF و مرکز کشت رویان از دو سال پیش در دانشگاه تاسیس شده و از هفته قبل نیز فعالیت خود را آغاز کرده است که هدف این مرکز اصلاح نژادهای دام بومی استان است و امیدواریم در ماه‌های آتی شاهد تولید رویان نژادهای دام بومی در استان به صورت منجمد و یا تازه باشیم. /ایسنا

(پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶) ۲۲:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها