چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۵۴۵
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات هرمزگان :

2040 تن میگو در آبهای هرمزگان صید شد

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: در فصل صید میگوی امسال که از 11 مهرتا پنجم آذر به مدت 43 روز مفید اجرا شد، در مجموع 2 هزار و 40 تن میگو در آبهای استان صید شد.

سید پرویز محبی افزود: صید میگوی امسال به علت طرح دریابست، رها سازی افزون بر 40 میلیون قطعه بچه میگو، مشارکت جامعه صیادی در حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان و همچنین کنترل صید غیر مجاز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است.
وی بیان داشت: تعطیلی مجدد صیدگاه چاهو شرقی به منظور حفظ و بازسازی ذخایر میگو، شروع فصل صید میگو از صید گاه سیریک و کوهستک، افزایش 25 درصدی صید میگو در صید گاه شرق هرمز نسبت به سال گذشته، افزایش صید میگو درشت و جمع آوری صیدهای دور ریز و تحویل به شرکت های پودر ماهی از دیگر ویژگی های شاخص فصل صید میگوی امسال می باشد.
مدیر کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: در فصل صید امسال، 71 درصد میگوی درشت، 14 درصد میگوی سرتیز و 15 درصد میگو گنتگ صید شده است.
محبی گفت: 2 هزار و 124 صیاد با استفاده از 177 فروند شناور صیادی امسال مشغول صید میگو در آبهای هرمزگان بودند.
طبق آمار شیلات هرمزگان صید میگو امسال در 2 صیدگاه انجام شد که در صید گاه اول از 11 تا 22 مهر ماه جاری از منطقه سیریک تا هرمز ادامه داشت.
وی تصریح کرد: در این مدت افزون بر 400 تن میگو صید شد و در صیدگاه دوم نیز که از 22 مهر تا 5 آذر ماه جاری ادامه داشت، برآورد شده بود که یکهزار و 130 تن میگوی ریز و درشت صید شود.
صید میگو در 700 کیلومتر مربع از صیدگاه های استان هرمزگان از بندر کوهستک شهرستان سیریک آغاز شد و در صیدگاه های هرمز و تولای قشم به پایان رسید.
استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب، حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و 30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می شود.
استان هرمزگان در سال 95 با تولید افزون بر 255 هزار تن انواع آبزیان توانسته بیش از 43 درصد از تولیدات شیلاتی کشور و همچنین رتبه نخست تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد. /مهر

(چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶) ۱۷:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها