یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۴۳۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

خرید توافقی برنج برای حمایت از کشاورزان ادامه یابد

رئیس مجتمع نمایندگان گیلان گفت: از دولت می خواهیم خرید توافقی برنج برای حمایت از کشاورزان را ادامه دهد تا شاهد ایجاد تحرک در بازار باشیم.

محمدحسین قربانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، خواستار تقدیم به موقع لایحه بودجه ۹۷ به مجلس شورای اسلامی شد و اظهار کرد: مدیران، خواص، نخبگان و مردم پیگیر پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به گیلان هستند.
وی با بیان اینکه از ۱۱ پروژه سد لاستیکی مصوب دولت در گیلان تنها یک سد در آستانه اشرفیه افتتاح شده است، افزود: سدهای لاستیکی می‌توانند حدود ۳۵۰ هزار مترمکعب بارندگی را حفظ کنند لذا بهره‌برداری از چهار سد لاستیکی تا پایان امسال مد نظر استاندار گیلان قرار دارد.
نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه جدی به پروژه‌های راه انزلی، فومن، سیاهکل، آستانه اشرفیه و رضوانشهر، خاطرنشان کرد: مبادله موافقت‌نامه‌ها صورت نگرفته و لذا کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها باید فعال‌تر و اختیارات فرمانداران بیشتر شود.
قربانی با بیان این که هفت ماه از سال گذشته و هنوز موافقت‌نامه‌ها اجرایی نشده است، گفت: اوج کارهای عمرانی در گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی، در کمتر از ۹ ماه قابلیت اجرایی دارد لذا تمرکز دولت باید بر طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام بالای ۹۰ درصد پیشرفت باشد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان آب روستایی را یک بحران برای گیلان دانست و یادآور شد: گیلان استانی است که به لحاظ بارندگی سرآمد است اما بسیاری از روستاهای ما آب شرب ندارد لذا از دولت می‌خواهیم مانند گازرسانی بند «ق»، فضایی در بودجه برای مشکل آب شرب استان ایجاد کند. امروز گیلان در حوزه گازرسانی زبانزد کشور است.
وی با بیان اینکه پسماند می‌تواند برای گیلان مشکل امنیتی ایجاد کند، متذکر شد: در قانون برنامه پنجم، وزارت کشور مسئول پسماند شهری و روستایی است لذا در زمینه پسماند باید یک تصمیم جدی برای گیلان گرفته شود.
قربانی با اشاره به مشکل همه فرمانداران در زمینه پسماند شهری و روستایی، اضافه کرد: سراوان به عنوان پیشانی گیلان به معضل تبدیل شده و مشکل امنیتی ایجاد کرده است. لاهیجان و آستانه اشرفیه و انزلی نیز همین‌گونه هستند.
وی با اشاره به خرید توافقی برنج از کشاورزان گیلانی در سال ۹۴ توسط دولت، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تاکیدات دولت و وزارت کشاورزی، بازار برنج دچار رکود شده است لذا از دولت می‌خواهیم خرید توافقی برنج برای حمایت از کشاورزان را ادامه دهد تا شاهد ایجاد تحرک در بازار باشیم. /ایسنا


(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها