سه شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۴۲۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
عضو کمیسیون بهداشت مجلس :

جلوی واردات محموله بزرگ برنج آلوده به کشور گرفته شد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مجلس به طور جدی بر عملکرد دستگاه‌های مسؤل نظارت دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی با آنها برخورد می‌کند، چنانکه چندی پیش با واردات برنج‌هایی که مشکوک به آلودگی بودند برخورد شد و به آنها اجازه واردات داده نشد.

بهروز بنیادی درباره وضعیت سلامت برنج‌های وارداتی به کشور اظهارداشت: برای واردات برنج به کشور قوانین سختگیرانه‌ای مطابق با استاندارد‌های جهانی و بعضا سختگیرانه‌تر تعیین شده و دستگاه‌های مسؤل مجدانه مراقب اجرای این مقررات هستند.
وی افزود: تمامی برنج‌هایی که از مبادی رسمی کشور وارد می‌شوند توسط سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو نمونه‌گیری و بررسی می‌شوند و امکان واردات برنج غیرکیفی و آلوده به کشور از مبادی رسمی وجود ندارد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر سلامت برنج‌های وارداتی از کشور مبداء و از زمین‌‌های کشاورزی آنها شروع می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه مشکل اجازه واردات به آنها داده نمی‌شود.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است بخشی از نیاز کشور به برنج باید از مسیر واردات تأمین شود و از این رو بهتر است شرایطی فراهم شود تا واردکنندگان رسمی و قانونی بتوانند نیاز کشور را تأمین کنند و در غیر اینصورت آنچه که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد شود ممکن است برنج‌ بی‌کیفیت و آلوده باشد.
بنیادی با اشاره به اینکه در خصوص تأیید سلامت و کیفیت برنج باید اجازه بدهیم تا دستگاه‌های مسؤل اظهار نظر کنند، تأکیدکرد: اظهارات غیرکارشناسی می‌تواند به امنیت روانی مصرف‌کننده و همچنین آرامش و ثبات بازار آسیب زده و زمینه را برای فعالیت‌های غیرقانونی آماده سازد.
وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی به طور جدی بر عملکرد دستگاه‌های مسؤل نظارت دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی با آنها برخورد می‌کند، چنانکه چندی پیش با واردات برنج‌هایی که مشکوک به آلودگی بودند برخورد شد و به آنها اجازه واردات داده نشد.
بنابراین گزارش چندی پیش برخی از نمایندگان مجلس در ارتباط با واردات 100 هزار تن برنج مشکوک به آلودگی( بیش از اندازه بودن میزان آرسنیک موجود در برنج) از مجاری غیر قانونی هشدار داده بودند. /تسنیم


(سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها